BMW X3 M i X4 M - sportowe auta w skórze SUVów

Nowe usportowione SUVy BMW zapewniają naprawdę wyjątkowe osiągi, a do tego będą dostępne w dwóch wersjach mocy.

X3 M oraz X4 M napędzane są tym samym, 3-litrowym silnikiem R6, wspomaganym dwoma turbosprężarkami. Generuje on 480 KM oraz 600 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4,2 s. Standardowo oba modele mogą jechać 250 km/h ale kiedy zdecydujemy się na pakiet M Driver, limiter zostaje zdjęty i wtedy możemy pędzić 280 km/h.

Jeśli komuś to nie wystarcza, może zdecydować się na wzmocnioną wersję Competition, która oferuje 510 KM (maksymalny moment obrotowy pozostaje bez zmian). Sprint do 100 km/h skraca się wtedy do 4,1 s, a prędkość maksymalna (po zdjęciu ogranicznika) wynosi 285 km/h.

Reklama

Z silnikiem współpracuje 8-biegowa, automatyczna skrzynia o sportowej charakterystyce. Moc trafia oczywiście na wszystkie cztery koła, ale większość z niej trafia zwykle na tył, nadając X3 M oraz X4 M tylnopędną charakterystykę. Modele otrzymały oczywiście przeprojektowane zawieszenie z amortyzatorami pozwalającymi dostosować siłę tłumienia. Auta standardowo poruszają się na 20-calowych felgach z oponami w rozmiarze 255/45, a w wersji Competition są to 265/45 21.

Usportowione wersje SUVów BMW rozpoznamy po zderzakach z dużymi wlotami powietrza i lakierowanymi na czarno elementami. Z tyłu uwagę zwraca dyfuzor oraz cztery końcówki aktywnego układu wydechowego, który ma zapewniać wyjątkowe wrażenia akustyczne. Auta otrzymały też poszerzone progi, a na listę opcji trafił pakiet wykończenia elementami z włókna węglowego.

Lista wyróżników wnętrza również nie jest duża - X3 M i X4 M otrzymały sportową, mięsistą kierownicę z łopatkami i umieszczonymi przy nich przyciskami M1 i M2 (indywidualnie konfigurowalne sportowe tryby). Zmieniono wybierak skrzyni biegów, który ma przełączniki do regulacji szybkości działania przekładni, a obok niego umieszczono przełączniki do szybkich zmian ustawień silnika, zawieszenia, układu kierowniczego oraz wydechu. Nie mogło też zabraknąć wstawek z włókna węglowego oraz plakietek M. Największą zmianą są natomiast sportowe, "kubełkopodobne" siedzenia.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy