BMW serii 5 po liftingu
Subtelne zmiany w wyglądzie nadwozia, niższe zużycie paliwa oraz nowe linie wyposażenia to główny zakres modernizacji, jakie przeszło BMW serii 5.
Z zewnątrz BMW serii 5 zmieniło się niewiele. Odświeżony model można rozpoznać po nowym przednim zderzaku i nieco mocniej zarysowanym wlocie powietrza oraz lampach. W ofercie pojawią się ponadto nowe odcienie lakieru i wzory felg.
Wewnątrz pojawiły się nowe schowki i chromowane akcenty na desce rozdzielczej. W wypadku wersji Gran Turismo pojemność bagażnika wzrosła z 440 do 500 l.
BMW serii 5 będzie teraz dostępne w liniach wyposażenia podobnych do tych z "trójki": Luxury, Modern oraz M Sport. Lista opcji wzbogaciła się m.in. o LED-owe reflektory.
Do gamy silnikowej dołącza z kolei podstawowy turbodiesel o pojemności 2 litrów i mocy 143 KM (pod maską wersji 518d, sedan i kombi), wariant 520d z napędem na obie osie oraz benzynowa V-ósemka o mocy 450 KM (550i). Ten pierwszy ma średnio zużywać zaledwie 4,5 l/100 km. W celu zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo "piątkę" wyposażono w system start-stop, układ rekuperacji, ekonomiczny tryb jazdy, poprawki aerodynamiczne, możliwość "żeglowania" w trakcie jazdy ze stałą prędkością w zakresie 50-160 km/h czy nawigację z funkcją planowania najbardziej oszczędnej podróży.
msob