BMW M5 z napędem xDrive!

Najnowsza odsłona ekstremalnej odmiany BMW serii 5 żegna się z tylnym napędem! Chociaż, nie do końca...

BMW zdecydowało się pójść drogą od dawna utartą przez Audi, którą niedawno podążył również Mercedes - do najmocniejszej odmiany serii 5 trafi napęd na wszystkie koła. Decyzja taka była nieunikniona - moce generowane przez silniki pracujące pod maskami tych aut już dawno osiągnęły poziom supersamochodów, podobnie jak czasy przyspieszeń do 100 km/h. Audi RS6 ma 605 KM i rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s, a jest to przecież model, który niebawem będzie miał następcę. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ oferuje aż 612 KM i osiąga "setkę" w 3,4 s. BMW nie może być gorsze.

Reklama

Bawarczycy nadal nie zdradzili zbyt wielu szczegółów na temat nowego M5 - wiemy jedynie, że pod maskę trafi, znany z poprzednika, podwójnie doładowany silnik V8 4,4 l. Według nieoficjalnych informacji ma on rozwijać 600 KM i być zestawiony z nową, 8-biegową przekładnią. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać około 3,5 s, natomiast prędkość maksymalna ograniczona będzie 250 km/h, zapewne z możliwością opcjonalnego podniesienia do około 300 km/h.

Nowe M5 będzie więc niesamowicie szybkie, ale nie zatraci swojego charakteru przez napęd na wszystkie koła. System xDrive ma oferować bowiem trzy ustawienia - 4WD (najbardziej neutralne, optymalne na co dzień), 4WD Sport (mały udział przedniej osi, pozwala na jazdę efektownymi uślizgami) oraz 2WD (napęd wyłącznie na tylne koła). To rozwiązanie podobne do zastosowanego przez Mercedesa, który w klasie E AMG pozwala wybrać tryb jazdy Drift, w którym moc trafia tylko na tylną oś.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy