BMW M4 CS - wersja (średnio) ekstremalna

Do gamy M4 dołącza kolejna wersja, na wypadek gdyby obecne możliwości dozowania "ostrości" tego coupe nie były dla każdego wystarczające.

BMW M4 napędzane jest 3-litrowym, rzędowym silnikiem o mocy 431 KM. Jeśli jednak komuś to nie wystarcza, może dopłacić (37 590 zł) do pakietu Competition, zwiększającego ilość koni mechanicznych o 19, a także oferującego szereg innych zmian (między innymi adaptacyjne zawieszenie, aktywny tylny dyferencjał).

Dla osób szukających ekstremalnych wrażeń jest M4 GTS, oferujące 500 KM, klatkę bezpieczeństwa zamiast tylnej kanapy, niższą masę własną i stały spojler na klapie bagażnika. Jeśli jednak ta odmiana jest zbyt ostra, ale pakiet Competition zbyt łagodny, to właśnie pojawiła się jeszcze jedna możliwość - odmiana CS.

Tak skonfigurowane M4 oferuje 460 KM i 600 Nm, co pozwala na sprint do 100 km/h w 3,9 s. Prędkość maksymalna to, elektronicznie ograniczone, 280 km/h. Do seryjnego wyposażenia należy zautomatyzowana skrzynia Drivelogic.

Reklama

BMW zadbało także o niższą masę własną. Przykładowo z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym wykonano dach i maskę. Odchudzono także wygłuszenia oraz nagłośnienie, a klimatyzacja ma teraz tylko jedną strefę. W sumie pozwoliło to na zaoszczędzenie 32 kg.

BMW M4 CS ma również zmodyfikowane zawieszenie, nowe felgi (z przodu 19 cali, z tyłu 20 cali), a także przeprojektowany przedni splitter i tylny spojler. Producent chwali się, że wszystkie te zmiany pozwoliły na skrócenie czasu potrzebnego na pokonanie Nurburgringu o 14 s, w porównaniu do standardowego M4 (7 minut i 38 sekund).

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy