BMW i8 po liftingu oraz i8 Roadster

Obecne na rynku od 2014 roku sportowe, hybrydowe coupe od BMW doczekało się właśnie modernizacji, a także wersji z otwartym nadwoziem.

BMW i8 Roadster
BMW i8 RoadsterBMW

Zakres zmian w przypadku i8 coupe nie jest zbyt duży. Z zewnątrz możemy zauważyć jedynie opcjonalne, 20-calowe alufelgi oraz napis "coupe" na tylnym słupku. Nieco inny jest także wlot powietrza na masce, który wyposażono teraz w żaluzję, dającą możliwość zamykania go.

BMW i8 oraz i8 Roadster

BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW
BMW i8 oraz i8 RoadsterBMW

We wnętrzu z kolei znajdziemy nowe materiały wykończeniowe oraz zmodernizowany system multimedialny, który wykorzystuje teraz ekran dotykowy. Oczywiście pozostawiono też klasyczne sterowanie pokrętłem między fotelami.

Zmiany objęły także hybrydowy układ napędowy i8. Tak jak dotychczas, głównym źródłem napędu jest 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 231 KM, który wspomaga elektryczny motor, rozwijający teraz 143 KM (+ 12 KM). Bardziej znaczące jest zwiększenie pojemności baterii z 20 do 34 Ah. Dzięki temu samochód może przejechać na samej tylko energii elektrycznej do 55 km, a maksymalna prędkość "na prądzie" to 120 km/h.

Największą nowością, wprowadzoną przy okazji modernizacji, jest oczywiście wersja Roadster, o wprowadzeniu której od dawna pojawiały się plotki. Auto zachowało linię nadwozia odmiany zamkniętej, ponieważ chowana jest jedynie górna część dachu - słupki tylne wraz z szybkami pozostają na miejscu. Cały proces składania materiałowego dachu trwa 15 sekund, co zrobimy przy prędkościach do 50 km/h. Niezależnie od "kaptura", można też sterować tylną szybą.

BMW i8BMW

W przeciwieństwie do wersji coupe, i8 Roadster jest autem dwuosobowym. Bawarczykom udało się jednak wygospodarować sporą przestrzeń za przednimi fotelami - dokładnie 92 l.

BMW i8 RoadsterBMW

Wersja otwarta wykorzystuje naturalnie ten sam układ napędowy, co coupe, ale jest od niego nieznacznie wolniejsza. Sprint do 100 km/h trwa 4,6 s (wobec 4,4 s), natomiast prędkość maksymalna pozostała bez zmian i nadal wynosi 250 km/h. Nieco większe jest średnie spalanie w cyklu pomiarowym - 2,1 l/100 km zamiast 1,9 l/100 km, a elektryczny zasięg to 53 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas