Reklama

BMW i3 z pojemniejszymi bateriami

Zaledwie rok temu BMW zmodernizowało swój elektryczny model i zastosowało w nim akumulatory o większej pojemności. Teraz Niemcy ponownie wymieniają baterie w i3.

Kiedy BMW i3 pojawiło się na rynku w 2013 roku, miało akumulatory o pojemności 22,6 kWh, a w ramach zeszłorocznego face liftingu zostały one zmienione na takie oferujące 33 kWh. Teraz niemiecki "elektryk" ma 42,2 kWh, co oznacza zasięg na jednym ładowaniu do 359 km (poprzednio było to 290 km). Ten sam, nowy akumulator trafił też do wzmocnionej odmiany i3s, gdzie pozwala on na przejechanie do 345 km (poprzednio 280 km).

Reklama

BMW zaznacza też, że w realnych warunkach drogowych przejedziemy zauważalnie mniej - 260 km w przypadku obu wersji i3. Z kolei ładowanie nowej baterii do poziomu 80% ma trwać od 42 minut (przy użyciu szybkiej ładowarki) do 15 godzin (korzystając z domowego gniazdka).

Przy okazji Niemcy wprowadzili też kilka innych, kosmetycznych zmian. Dostępny jest nowy wariant kolorystyczny nadwozia (beżowy z szarymi akcentami) oraz wnętrza (szary z brązowymi elementami). Odświeżono także system multimedialny, który ma działać teraz jeszcze szybciej i oferować nowe usługi online.

Na listę słabszej z odmian i3 trafił też pakiet sportowy (standardowo obecny w i3s), który obejmuje obniżone o 10 mm i utwardzone zawieszenie z przeprojektowanymi amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami. Dalszą poprawę prowadzenia zapewniają 20-calowe felgi i poszerzony rozstaw kół.

Ciekawą nowością w i3 są także opcjonalne, matrycowe światła LED, które potrafią selektywnie oświetlać drogę, zależnie od sytuacji. BMW planuje wprowadzić swojego ulepszonego "elektryka" do sprzedaży już w listopadzie.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje