BMW 330e - czas na hybrydę

Hybrydowa odmiana nowej serii 3 bardzo mocno przypomina swojego poprzednika. Nie znaczy to jednak, że nic się nie zmieniło.

BMW 330e
BMW 330eBMW

Tak jak w przypadku minionej generacji "trójki", wersja 330e korzysta z 2-litrowego, doładowanego silnika o mocy 184 KM, który wspiera elektryczny motor. W sumie generują one 252 KM oraz 420 Nm. Pojawiło się tu jednak kilka nowości.

BMW 330e

BMW 330eBMW
BMW 330eBMW
BMW 330eBMW
BMW 330eBMW
BMW 330eBMW
BMW 330eBMW
BMW 330eBMW
BMW 330eBMW

Pierwszą z nich jest XtraBoost, czyli możliwość krótkotrwałego zwiększenia mocy silnika elektrycznego o 41 KM (w sumie 113 KM). Aktywuje się on kiedy chcemy gwałtownie przyspieszyć i jest dostępny nawet przy niskim poziomie naładowania baterii.

Drugą nowością jest właśnie sama bateria, która zamiast 7,6 kWh, ma teraz pojemność 12 kWh. Pozwoliło to na zwiększenie zasięgu auta w trybie elektrycznym o połowę i wynosi on teraz 60 km. Poprawie uległa też prędkość maksymalna podczas jazdy na prądzie - wynosi ona teraz 140 km/h (+ 20 km/h).

Zauważalnie nie zmieniły się za to osiągi. Sprint do 100 km/h trwa obecnie 6 s (o 0,1 s szybciej), a prędkość maksymalna to 230 km/h (+ 5 km/h). Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa to 1,7 l/100 km.

BMW 330eBMW

BMW 330e przesyła całą swoją moc na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej, z którą zintegrowany jest motor elektryczny. Co ciekawe, taka skrzynia jest zaledwie o 15 mm dłuższa od klasycznej. Zła wiadomość natomiast jest taka, że większej baterii nie udało się inżynierom BMW nigdzie ukryć - znajdziemy ją w bagażniku, który ma pojemność zmniejszoną z 480 l do 375 l. Na szczęście kanapa nadal jest składana i dzielona.

BMW 330e pojawi się na rynku latem 2019 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas