BMW 330e - czas na hybrydę

Hybrydowa odmiana nowej serii 3 bardzo mocno przypomina swojego poprzednika. Nie znaczy to jednak, że nic się nie zmieniło.

Tak jak w przypadku minionej generacji "trójki", wersja 330e korzysta z 2-litrowego, doładowanego silnika o mocy 184 KM, który wspiera elektryczny motor. W sumie generują one 252 KM oraz 420 Nm. Pojawiło się tu jednak kilka nowości.

Pierwszą z nich jest XtraBoost, czyli możliwość krótkotrwałego zwiększenia mocy silnika elektrycznego o 41 KM (w sumie 113 KM). Aktywuje się on kiedy chcemy gwałtownie przyspieszyć i jest dostępny nawet przy niskim poziomie naładowania baterii.

Drugą nowością jest właśnie sama bateria, która zamiast 7,6 kWh, ma teraz pojemność 12 kWh. Pozwoliło to na zwiększenie zasięgu auta w trybie elektrycznym o połowę i wynosi on teraz 60 km. Poprawie uległa też prędkość maksymalna podczas jazdy na prądzie - wynosi ona teraz 140 km/h (+ 20 km/h).

Reklama

Zauważalnie nie zmieniły się za to osiągi. Sprint do 100 km/h trwa obecnie 6 s (o 0,1 s szybciej), a prędkość maksymalna to 230 km/h (+ 5 km/h). Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa to 1,7 l/100 km.

BMW 330e przesyła całą swoją moc na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej, z którą zintegrowany jest motor elektryczny. Co ciekawe, taka skrzynia jest zaledwie o 15 mm dłuższa od klasycznej. Zła wiadomość natomiast jest taka, że większej baterii nie udało się inżynierom BMW nigdzie ukryć - znajdziemy ją w bagażniku, który ma pojemność zmniejszoną z 480 l do 375 l. Na szczęście kanapa nadal jest składana i dzielona.

BMW 330e pojawi się na rynku latem 2019 roku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama