Audi TT quattro Sport Concept

Obok cywilnych modeli TT i TTS na stoisku Audi debiutuje prototyp TT quattro Sport z jednostką 2.0 TFSI "podkręconą" aż do 420 KM przy 6700 obr./min i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2400-6300 obr./min. To o 60 KM więcej niż w przypadku najmocniejszego obecnie produkowanego seryjnie silnika 4-cylindrowego AMG, montowanego w modelach z serii 45 (2.0, 360 KM i 450 Nm). Koncepcyjna "TT" ma napęd na obie osie ze sprzęgłem Haldex oraz 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną S tronic. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 3,7 s, a dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium waży jedynie 1344 kg. Dla porównania, masa 300-konnego S3 wynosi 1395 kg. Z zewnątrz prototyp wyróżnia dodatkowe ospojlerowanie, w tym ogromne tylne skrzydło, oraz 20-calowe obręcze. Aby zmniejszyć masę własną, z kabiny zniknęły głośniki i podłokietniki. W bagażniku wygospodarowano miejsce na dwa kaski dla załogi. Na razie nie wiadomo, czy Audi zdecyduje się wprowadzić TT quattro Sport do produkcji seryjnej.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy