Audi R8 zmodernizowane
Niemiecki supersamochód zachowuje wolnossącą jednostkę napędową, która rozwija teraz nieco większą moc. Lista zmian jest jednak znacznie dłuższa, a objęły one zarówno wersję coupe, jak i cabrio.
Odświeżone Audi R8 rozpoznamy po nowym pasie przednim ze zmienionymi wlotami powietrza, grillem oraz dodatkowym wlocie nad nim, nawiązującym do kultowego modelu Ur-quattro. Nowy jest także tylny zderzak z dużym wlotem na całą jego szerokość oraz zmienionym dyfuzorem i końcówkami układu wydechowego. Dokładnego zakresu zmian nie zobaczymy jednak, ponieważ póki co Audi nie opublikowało żadnej zdjęcia tyłu modelu!
Wiemy natomiast, że auto dostępne będzie z trzema różnymi pakietami wykończenia nadwozia i dwoma nowymi kolorami (szarym oraz niebieskim). Ogólnie Audi zapowiada, że nowe R8 da sporo możliwości indywidualizacji, zarówno z zewnątrz jak i we wnętrzu.
Skoro o wnętrzu mowa, to tutaj zmiany ograniczyły się właśnie do większej ilości opcji wykończenia go. Nowa jest szara, czarna oraz brązowa tapicerka, obie z kontrastowymi szwami. Dostępny będzie także pakiet wykończenia wnętrza z czarną alcantarą, włóknem węglowym raz niebieskimi akcentami.
Audi R8 nadal napędzane jest 5,2-litrowym silnikiem V10, który w słabszej wersji rozwija teraz 570 KM (+ 30 KM), a w mocniejszej 620 KM (+ 10 KM). Pozwoliło to skrócić czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h do odpowiednio 3,4 s oraz 3,1 s. Prędkość maksymalna to teraz 324 km/h oraz 331 km/h.
Niemcy na warsztat wzięli także układ kierowniczy, który zarówno w wersji standardowej (elektromechanicznej) oraz dynamicznej (zmienne przełożenie) mają dawać jeszcze lepsze wyczucie drogi. Poprawę prowadzenia ma zapewnić także zmodernizowane zawieszenie, a poprawiona elektronika sprawia, że auto zatrzymuje się ze 100 km/h o 1,5 m wcześniej, niż poprzednik. Rozszerzono także listę trybów jazdy, które obejmują teraz osobne programy na nawierzchnię suchą, mokrą oraz na śnieg.
Zmodernizowane Audi R8 pojawi się w europejskich salonach w pierwszym kwartale przyszłego roku.