Audi Q7 TFSI e, czyli dwie mocne hybrydy
Audi kontynuuje elektryfikację gamy modelowej, ale tym razem wprowadza do swojego modelu nie jedną, ale dwie hybrydy plug-in. Tylko czym się one różnią?

Nowości w gamie odświeżonego Q7 nazywają się 55 TFSI e quattro oraz 60 TFSI e quattro. Co ciekawe, z informacji opublikowanej przez Audi wynika, że obie korzystają dokładnie z tego samego układu napędowego.
Głównym źródłem napędu jest jednostka 3.0 TFSI o mocy 340 KM i generująca 450 Nm. Wspomaga ją motor elektryczny oferujący 128 KM oraz 350 Nm, który czerpie energię z baterii o pojemności 17,3 kWh. Hybrydowe Q7 może przejechać do 43 km na samej energii elektrycznej i rozpędzić się do 135 km/h. Natomiast prędkość maksymalna auta została ograniczona elektronicznie do 240 km/h.
Na czym więc polegają różnice między tymi wersjami? Oferują one różną moc systemową. Q7 55 TFSI e daje kierowcy do dyspozycji 381 KM oraz 600 Nm, podczas gdy Q7 60 TFSI e aż 456 KM oraz 700 Nm. Nie przekłada się to jednak na duże różnice w osiągach - pierwsza z odmian przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s, a druga w 5,7 s.
Audi Q7 60 TFSI e quattro










Hybrydowe Q7 otrzymało dodatkowe tryby jazdy, dzięki którym możemy wymusić tryb elektryczny, albo nakazać autu korzystanie wyłącznie z napędu spalinowego, aby energię w bateriach móc wykorzystać później (na przykład jadąc przez centrum miasta). Audi wyposażyło swojego SUVa w bardzo mocny system rekuperacji, który ma sprawiać, że w 90% sytuacji na drodze wystarczy nam siła hamowania wytwarzana jedynie przez silnik elektryczny. Kiedy natomiast jedziemy na samym prądzie, poniżej 20 km/h auto emituje dźwięk, mający ostrzegać przechodniów o zbliżającym się pojeździe.

Obie nowe wersje Audi Q7 są już dostępne w Niemczech. 55 TFSI e kosztuje 74 800 euro, natomiast 60 TFSI e 89 500 euro.