Audi Q3 drugiej generacji zaprezentowane
Producent z Ingolstadt zaprezentował właśnie nową generację modelu Q3. W porównaniu do poprzednika, produkowanego od 2011 roku, auto bardzo się zmieniło.
Nowe Q3 jest aż o 97 mm dłuższe od poprzednika (w sumie mierzy 4485 mm). O 77 mm zwiększono, liczący teraz 2680 mm, rozstaw osi. Karoseria mierzy 1856 mm szerokości (+ 25 mm w stosunku do poprzednika) i 1585 mm wysokości (-5 mm).
Stylistyka w oczywisty sposób nawiązuje do najnowszego dziecka Audi - modelu Q8. Agresywnie nakreślone linie podkreślają m.in. ogromna, charakterystyczna dla marki, osłona chłodnicy przedzielona ośmioma pionowymi, chromowanymi listwami. Uterenowiony charakter podkreślają chociażby czarne maskownice nadkoli czy progów. Do wyboru są obręcze kół w rozmiarach od 17 do 20 cali.
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: cyfrowy zestaw wskaźników, system MMI, zestaw audio z Bluetooth, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację i przednie reflektory wykonane w technologii LED. Na liście znajdziemy też np.: systemy automatycznego hamowania przed przeszkodą, ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu czy ogranicznik prędkości.
Samochód z powodzeniem pełnić może rolę jedynego pojazdu w rodzinie. Dzięki przesuwanej w zakresie aż 150 mm tylnej kanapie (pasażerowie mogą też regulować oparcia) bagażnik pomieści między 530 a 675 l. Po złożeniu oparć do dyspozycji jest aż 1525 l. Dzięki regulowanej podłodze (trzy poziomy) próg załadunku wynosi 748 mm. Standard obejmuje dzielone w stosunku 40:20:40 oparcia tylnej kanapy. Środkowe wyposażono w podłokietnik i uchwyty na kubki.
Audi Q3 II
Do wyboru będą cztery wersje napędowe - trzy benzynowe i jedna wysokoprężna - wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ich moce wahają się od 150 KM do 230 KM. W zależności od życzenia nabywcy auto oferowane będzie z napędem na przednią lub obie osie (quattro). W układzie przeniesienia napędu pracować może sześciostopniowa ręczna, lub siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
Z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje niezależny układ wielowahaczowy. Do wyboru będą oczywiście aktywne amortyzatory, których praca zależy od wybranego trybu jazdy (sześć do wyboru) czy obniżone zawieszenie sportowe (standard dla wersji S line).
Produkcją Audi Q3 zajmie się węgierska fabryka w miejscowości Gyor. Samochód trafić ma do europejskich salonów w listopadzie bieżącego roku.
PR