Audi A6 Avant zaprezentowane

Pełne zupełnie nowych rozwiązań i bardziej przestronne, niż poprzednik - nowe A6 w wersji kombi składa dużo obietnic zamożnym ojcom rodzin.

Długość 4,94 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,47 m - nowe A6 Avant jest naprawdę dużym autem, ale wcale nie większym, niż poprzednik. Nieznaczna różnica jest tylko na szerokość. Pomimo tego producent obiecuje, że wnętrze nowego modelu jest jeszcze bardziej przestronne. Nie dotyczy to jednak bagażnika, który ma 565 l, więc oferuje dokładnie taką samą pojemność, jak poprzednik.

Tym, co naprawdę wyróżnia nowe A6 Avant na tle schodzącej generacji, jest zastosowana technika. Wystarczy choćby wspomnieć, że każda wersja silnikowa to hybryda! Oczywiście, chodzi tu o układ typu mil hybrid, wykorzystujący alternator zintegrowany z rozrusznikiem i 48-voltową instalację elektryczną. Zadaniem układu jest obniżanie zużycia paliwa poprzez zapewnianie prądu dla pokładowej elektroniki oraz umożliwianie żeglowania z wyłączonym silnikiem (przy prędkościach 55-160 km/h).

Reklama

A jakie silniki znajdziemy pod maską nowego A6 Avant? Na początek będzie to jedna wersja benzynowa 55 TFSI (3,0 l) o mocy 340 KM oraz trzy dieslowskie - 50 TDI (3,0 l 286 KM), 45 TDI (3,0 l 231 KM) oraz 40 TDI (2,0 l 150 KM).

Tak jak w poprzedniku, obok zawieszenia standardowego i sportowego, dostępne będą adaptacyjne amortyzatory oraz "pneumatyka". Prowadzenie poprawić można też zamawiając adaptacyjny układ kierowniczy, a także, po raz pierwszy w historii modelu, skrętną tylną oś.

Swego rodzaju rewolucją jest wnętrze nowego A6, które, podobnie jak w A8 i A7, zdominowane jest przez trzy ekrany i niemal zupełnie pozbawione przycisków fizycznych. Dotyczy to również wersji bazowej, która od widocznej na zdjęciu różni się jedynie nieznacznie mniejszym górnym ekranem oraz brakiem wirtualnych wskaźników.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy