Audi A4 zostało zmodernizowane

Odświeżone A4 chce przekonać do siebie bardziej nowoczesnym wyglądem i wyposażeniem, ale pojawia się pytanie czy wszystkie zmiany wyszły mu na lepsze.

Najłatwiej odróżnić zmodernizowane A4 od starszej wersji, zwracając uwagę na LEDowe wzory, jakie tworzą przednie i tylne światła. Takie modyfikacje, jak przeprojektowane zderzaki czy grill są dość subtelne. Zmiany objęły zarówno wersję sedan, kombi, jak i uterenowionego allroada. Podstawowa paleta kolorów lakieru obejmie 12 barw w tym nowy, szary odcień.

Modyfikacje w kabinie ograniczyły się do odświeżenia multimediów, chociaż określenie "ograniczyły" jest tu trochę nie na miejscu. Zmodernizowane A4 otrzymało system znany z innych nowości Audi. Oznacza to rezygnację z centralnego pokrętła na rzecz sterowania dotykowego. Niestety ta zmiana nie poszła w parze z przebudową deski rozdzielczej, więc ekran nadal umieszczony jest wysoko, co było wygodne, kiedy obsługiwało się go wspomnianym pokrętłem, ale niekoniecznie kiedy trzeba będzie do niego sięgać. Odświeżono także wirtualny kokpit, który ma teraz nowe opcje wyświetlania wskazań.

Reklama

Ciekawą nowością jest natomiast wprowadzenie systemu, który Audi testowało już od dłuższego czasu. Nowe A4 będzie komunikowało się z infrastrukturą drogową w wybranych miastach i informowało kierowcę z jaką prędkością powinien jechać, aby zawsze mieć zielone światło. Jeśli już jednak staniemy na czerwonym, to auto poinformuje nas ile czasu pozostało do zielonego.

Gama silnikowa A4 składać się będzie z jednostek o mocach od 136 do 347 KM. Ta ostatnia to 3-litrowe TDI, które zastąpi 354-konną jednostkę TFSI pod maską usportowionej odmiany S4. Podobnie jak w przypadku większych modeli, tak i do A4 zawita układ mild hybrid, ale bazujący nie na 48-, a na 12-voltowej instalacji elektrycznej (poza S4). Według Audi takie rozwiązanie ma pozwolić na zmniejszenie średniego zużycia paliwa o 0,3 l/100 km.

Odświeżone A4 i S4 trafią na rynek jesienią tego roku. Pierwsi klienci będą mogli zamówić ten model w specjalnej wersji edition one.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy