Reklama

Alfa Romeo Giulia - nowe szczegóły

Alfa Romeo Giulia to jeden z najbardziej zagadkowych modeli ostatnich lat. Chociaż linia montażowa uruchomiona została z końcem kwietnia, Włosi wciąż nie opublikowali jeszcze oficjalnych cenników.

Zamiast tego, producent upublicznił właśnie garść szczegółów dotyczących zastosowanych w Giulii rozwiązań technicznych.

Reklama

Jak już informowaliśmy, na Starym Kontynencie samochód oferowany będzie m.in. z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2,2 l. Przedstawiciele producenta potwierdzili, że czterocylindrowa jednostka to pierwszy w historii Alfy Romeo diesel wyposażony w aluminiowy blok i głowicę. Motor wykorzystuje pracujący pod ciśnieniem 2 tys. barów układ wtrysku bezpośredniego MultiJet II oraz - sterowaną elektrycznie - turbosprężarkę o zmiennej geometrii. By zapewnić wyższą kulturę pracy silnik wyposażono w wałek wyrównoważający.

Jednostka oferowana będzie w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwijać ma 150 KM (przy 4000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 380 Nm oferowany przy 1500 obr./min. Mocniejsza wersja dysponuje mocą 180 KM (przy 3750 obr./min) i momentem obrotowym 450 Nm generowanym od 1750 obr./min. Obie wersje standardowo sprzęgane będą z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Na listę opcji trafi automatyczna, ośmiostopniowa przekładnia.

Topowe odmiany - Quadrifoglio - napędzane będą podwójnie doładowanym V6 o pojemności 2,9 l. Włosi potwierdzili, że silnik generuje 510 KM i 600 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 3,9 s i prędkość maksymalną 307 km/h. Jednostka standardowo wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów. W tej odmianie auto wyposażone będzie w aktywny tylny dyferencjał Alfa Torque Vectoring z podwójnym sprzęgłem (przypominamy, że Giulia napędzana jest na tylną oś).

Giulia wyposażona będzie również w nowy - elektromechaniczny - system hamulcowy IBS, którego działanie porównać można do stosowanego niegdyś przez Mercedesa SBC. Dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania na pedał hamulca nie przenoszą się żadne wibracje, a samochód zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na dystansie 38,5 m (wersja Quadrifoglio potrzebuje tylko 32 m).

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. system automatycznego hamowania przed przeszkodą. Przed oczami kierowcy - zależności od wyposażenia - znajdziemy też wyświetlacz o przekątnej 3,5 lub 7 cala, a na desce rozdzielczej nową generację systemu multimedialnego Connect 3D Nav (8,8 cala). Ten ostatni wyposażony jest m.in. w system sterowania głosowego i radio cyfrowe DAB. Connect 3D Nav należy jednak do wyposażenia opcjonalnego.

W standardzie otrzymamy multimedialny system z wyświetlaczem o przekątnej 6,5 cala. Niezależnie od wersji, wszystkie egzemplarze dostaną również dwustrefową, automatyczną klimatyzację i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Lista dodatków obejmuje m.in. nową generację ksenonowych reflektorów o rekordowo niskim poborze energii.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio otrzyma ponadto sterowane elektronicznie, aktywne zawieszenie i - wykonany z włókien węglowych - przedni splitter. By uzyskać jak najkorzystniejszy rozkład mas, z tego materiału wykonano również wał napędowy (także w wersjach "cywilnych"). Aluminium - poza konstrukcją silników - posłużyło do zbudowania wahaczy, hamulców, drzwi, nadkoli i masek. Dzięki takiemu podejściu gotowy do drogi samochód z najmocniejszym, 180-konnym dieslem waży dokładnie 1374 kg. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio legitymuje się masą 1524 kg i stosunkiem mocy do masy wynoszącym 2,99 km/KM. Ciężar obniżyć można dodatkowo decydując się na opcjonalne ceramiczne tarcze hamulcowe i - wykonane z włókien węglowych - sportowe fotele Sparco.

Chociaż cenniki pozostają tajemnica, wiadomo już, że oprócz zakupu za gotówkę Włosi proponować będą klientom alternatywne możliwości finansowania: standardowy kredyt, kredyt 50:50 i formę wynajmu długoterminowego na okres trzech lat.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje