Alfa Romeo Giulia - nowe szczegóły

Alfa Romeo Giulia to jeden z najbardziej zagadkowych modeli ostatnich lat. Chociaż linia montażowa uruchomiona została z końcem kwietnia, Włosi wciąż nie opublikowali jeszcze oficjalnych cenników.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo GiuliaInformacja prasowa (moto)

Zamiast tego, producent upublicznił właśnie garść szczegółów dotyczących zastosowanych w Giulii rozwiązań technicznych.

Alfa Romeo Giulia QV 

Jak już informowaliśmy, na Starym Kontynencie samochód oferowany będzie m.in. z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2,2 l. Przedstawiciele producenta potwierdzili, że czterocylindrowa jednostka to pierwszy w historii Alfy Romeo diesel wyposażony w aluminiowy blok i głowicę. Motor wykorzystuje pracujący pod ciśnieniem 2 tys. barów układ wtrysku bezpośredniego MultiJet II oraz - sterowaną elektrycznie - turbosprężarkę o zmiennej geometrii. By zapewnić wyższą kulturę pracy silnik wyposażono w wałek wyrównoważający.

Jednostka oferowana będzie w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwijać ma 150 KM (przy 4000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 380 Nm oferowany przy 1500 obr./min. Mocniejsza wersja dysponuje mocą 180 KM (przy 3750 obr./min) i momentem obrotowym 450 Nm generowanym od 1750 obr./min. Obie wersje standardowo sprzęgane będą z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Na listę opcji trafi automatyczna, ośmiostopniowa przekładnia.

Topowe odmiany - Quadrifoglio - napędzane będą podwójnie doładowanym V6 o pojemności 2,9 l. Włosi potwierdzili, że silnik generuje 510 KM i 600 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 3,9 s i prędkość maksymalną 307 km/h. Jednostka standardowo wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów. W tej odmianie auto wyposażone będzie w aktywny tylny dyferencjał Alfa Torque Vectoring z podwójnym sprzęgłem (przypominamy, że Giulia napędzana jest na tylną oś).

Alfa Romeo Giulia QuadrifoglioInformacja prasowa (moto)

Giulia wyposażona będzie również w nowy - elektromechaniczny - system hamulcowy IBS, którego działanie porównać można do stosowanego niegdyś przez Mercedesa SBC. Dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania na pedał hamulca nie przenoszą się żadne wibracje, a samochód zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na dystansie 38,5 m (wersja Quadrifoglio potrzebuje tylko 32 m).

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 
Alfa Romeo Giulia 

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. system automatycznego hamowania przed przeszkodą. Przed oczami kierowcy - zależności od wyposażenia - znajdziemy też wyświetlacz o przekątnej 3,5 lub 7 cala, a na desce rozdzielczej nową generację systemu multimedialnego Connect 3D Nav (8,8 cala). Ten ostatni wyposażony jest m.in. w system sterowania głosowego i radio cyfrowe DAB. Connect 3D Nav należy jednak do wyposażenia opcjonalnego.

Alfa Romeo GiuliaInformacja prasowa (moto)

W standardzie otrzymamy multimedialny system z wyświetlaczem o przekątnej 6,5 cala. Niezależnie od wersji, wszystkie egzemplarze dostaną również dwustrefową, automatyczną klimatyzację i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Lista dodatków obejmuje m.in. nową generację ksenonowych reflektorów o rekordowo niskim poborze energii.

Alfa Romeo GiuliaInformacja prasowa (moto)

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio otrzyma ponadto sterowane elektronicznie, aktywne zawieszenie i - wykonany z włókien węglowych - przedni splitter. By uzyskać jak najkorzystniejszy rozkład mas, z tego materiału wykonano również wał napędowy (także w wersjach "cywilnych"). Aluminium - poza konstrukcją silników - posłużyło do zbudowania wahaczy, hamulców, drzwi, nadkoli i masek. Dzięki takiemu podejściu gotowy do drogi samochód z najmocniejszym, 180-konnym dieslem waży dokładnie 1374 kg. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio legitymuje się masą 1524 kg i stosunkiem mocy do masy wynoszącym 2,99 km/KM. Ciężar obniżyć można dodatkowo decydując się na opcjonalne ceramiczne tarcze hamulcowe i - wykonane z włókien węglowych - sportowe fotele Sparco.

Alfa Romeo Giulia 

Chociaż cenniki pozostają tajemnica, wiadomo już, że oprócz zakupu za gotówkę Włosi proponować będą klientom alternatywne możliwości finansowania: standardowy kredyt, kredyt 50:50 i formę wynajmu długoterminowego na okres trzech lat.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas