Kraków kupuje 190 nowych autobusów. MPK zaskakuje wyborem
MPK w Krakowie ogłosiło wybór dostawcy 190 nowych autobusów, które już niebawem pojawią się na ulicach stolicy Małopolski. Zamówienie obejmuje różne typy pojazdów, w tym także przegubowe modele o długości około 18 metrów. Co interesujące, wszystkie te autobusy będą napędzane silnikami spalinowymi.

W skrócie
- MPK w Krakowie zamówiło 190 nowych, niskopodłogowych autobusów napędzanych silnikami spalinowymi spełniającymi normę Euro 6.
- Dostawcą pojazdów zostało konsorcjum Solaris Bus & Coach, a zamówienie obejmuje różne typy autobusów, w tym przegubowe, midi oraz przystosowane do jazdy pozamiejskiej.
- Nowe autobusy zastąpią najstarsze pojazdy we flocie i zapewnią wyższy komfort oraz bezpieczeństwo pasażerów.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
MPK w Krakowie poinformowało, że dostawcą 190 nowych autobusów, które wkrótce zasilić mają flotę przedsiębiorstwa, zostało konsorcjum Solaris Bus & Coach. Firma założona w 1996 roku, ma siedzibę w podpoznańskim Bolechowie. W 2018 roku cały pakiet akcji Solarisa przejęła hiszpańska grupa CAF.
190 nowych autobusów na ulicach Krakowa
Każdy z 190 niskopodłogowych autobusów zostanie wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring oraz zaawansowane systemy wspierające pracę kierowców. Ponadto, wszystkie pojazdy będą spełniały najwyższe standardy bezpieczeństwa, komfortu oraz ochrony środowiska.
Zamówienie obejmuje dostawę kilku rodzajów pojazdów i jest podzielone na cztery zadania:
- do 90 sztuk standardowych autobusów o długości ok. 12 m (cena za jeden autobus to 1.350.000 zł netto)
- do 60 sztuk autobusów przegubowych o długości ok. 18 m (cena za jeden autobus to 1.825.000,00 zł netto)
- do 30 sztuk autobusów midi o długości ok. 10,5 m (cena za jeden autobus to 1.300.000,00 zł netto)
- do 10 autobusów przystosowanych do jazdy pozamiejskiej o długości ok. 12 m (cena za jeden autobus 1.390.000.00 zł netto)
Kraków postawił na modele spalinowe. Liczy się norma
Autobusy będą dostarczane na podstawie umów realizacyjnych, obejmujących poszczególne zadania. Co jednak zaskakujące, zamówione pojazdy nie będą elektryczne - MPK zdecydowało się tym razem na modele z silnikami spalinowymi, które jednak spełniają surowe normy ochrony środowiska Euro 6. Jednocześnie przedstawiciele MPK podkreślają, że dzięki temu zamówieniu możliwe będzie wycofanie z eksploatacji najstarszych autobusów spalinowych w krakowskiej flocie.
Po zrealizowaniu całego zamówienia, flota przewożąca mieszkańców Krakowa będzie składać się wyłącznie z autobusów wodorowych, elektrycznych, hybrydowych oraz tych wyposażonych w silniki spełniające najwyższą europejską normę Euro 6.