Alfa Romeo Giulia nareszcie zaprezentowana!
Bardzo długo musieliśmy czekać na prawdziwą, sportową limuzynę od Alfy Romeo. Wraz z premierą Giulii wiemy, że warto było.
Minęło już 23 lata odkąd rozstaliśmy się z ostatnią limuzyną Alfy Romeo z napędem na tylne koła - modelem 75. Kolejne sedany klasy średniej i wyższej prowadziły się co prawda bardzo dobrze, ale zatraciły nieco ducha tej włoskiej marki.
Teraz jednak Alfa Romeo, która przez ostatnie lata zdawała się trwać w stagnacji, wraca do klasy średniej w naprawdę wielkim stylu. Tym, co najbardziej rzuca się w oczy, jest oczywiście stylistyka. Giulia zaprojektowana jest z typowo włoskim smakiem, a takie nieodłączne elementy jak kształt grilla czy wzór felg, natychmiast informują nas, że mamy do czynienia z Alfą Romeo.
Czy typowe dla samochodów ze słonecznej Italii jest również wnętrze? Tego niestety nie wiemy, ponieważ producent nie ujawnił jeszcze jego zdjęć. Pierwsze przecieki sugerują jednak, że będzie to nowoczesny i dość minimalistyczny projekt.
Brak również informacji co do tego, jakie silniki znajdziemy pod maską nowej Alfa Romeo Giulii, poza jednym - tym z topowej odmiany Quadrifoglio Verde. Pochodząca ze stajni Maserati jednostka, zmodyfikowana przez inżynierów pracujących w Ferrari, ma co prawda jedynie 3 litry pojemności, ale dzięki doładowaniu, udało się z niej wykrzesać... 510 KM! To niebotyczna wręcz wartość, jak na silnik V6, a także jak na klasę średnią. Dzięki temu stadu rumaków, Giulia rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,9 s, co czyni ją zauważalnie szybszą, od niemieckiej konkurencji.
Te rewelacyjne osiągi są również zasługą bardzo niskiej masy własnej - jedynie 1530 kg. To efekt zastosowania elementów z aluminium oraz włókna węglowego, z którego wykonano maskę, dach, wał korbowy i konstrukcję foteli.
Kolejna dobra wiadomość jest taka, że Alfa Romeo Giulia ma idealny rozkład mas (50:50), a także napęd na tylną oś z dyferencjałem mającym możliwość indywidualnego rozdziału mocy pomiędzy kołami. Opcjonalnie ma być dostępny także napęd 4x4.
Świetne prowadzenie ma zapewniać również dwuwahaczowe zawieszenie z przodu oraz wielowahaczowe z tyłu, a także "najbardziej bezpośredni układ kierowniczy na rynku". Ciekawostką jest aktywna aerodynamika, którą zapewnia ruchomy przedni spliter.
Musimy przyznać, że Alfa Romeo Giulia zrobiła na nas bardzo duże wrażenie. Pozostaje teraz jedynie czekać na ujawnienie pozostałych informacji na jej temat. Oby "cywilne" odmiany budziły podobną ilość emocji, co zaprezentowana wersja Quadrifoglio Verde.