Abarth i Alfa Romeo najlepszymi autami sportowymi w Niemczech

Głosami czytelników niemieckiego magazynu "Sport Auto" Alfa Romeo Giulia została uznana za najlepszy samochód sportowy 2017 roku aż w dwóch kategoriach. Wśród importowanych małych aut sportowych triumfował natomiast Abarth 695 biposto.

Nagrody w plebiscycie "Sport Auto AWARD" przyznawane są przez niemiecki magazyn motoryzacyjny wyłącznie samochodom sportowym - zarówno seryjnym, jak i tuningowanym. Osobne kategorie stworzono dla aut niemieckich oraz importowanych.

Pierwsze miejsce w "Sport Auto AWARD 2017" w kategorii seryjnych sedanów z importu w cenie do 100 tys. euro zdobyła Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio z silnikiem benzynowym V6 turbo o mocy 510 KM. Z kolei Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Veloce, z silnikiem benzynowym o mocy 280 KM, wygrała w konkurencji seryjnych importowanych sedanów o wartości do 50 tys. euro.

Reklama

"Jesteśmy dumni, że Alfa Romeo Giulia zdobyła dwa pierwsze miejsca" - powiedziała dyrektor marki Rebecca Reinermann podczas ceremonii wręczenia nagród w Stuttgarcie. Warto zwrócić uwagę, że gdyby porównać głosy niemieckich czytelników oddane na faworyzowane przez nich niemieckie auta, to oba zwycięskie modele Alfy Romeo także w tej klasyfikacji zajęłyby wysokie 3. miejsca w swoich kategoriach. "Dla czytelników "Sport Auto" najważniejsza cechą sportowych samochodów jest ich dynamiczny charakter. To dlatego modele Alfa Romeo Giulia otrzymały najwyższe wyróżnienie" - dodała Rebecca Reinermann.

Z kolei Abarth 695 biposto, seryjny model o mocy 190 KM, wyposażony w wiele elementów nadających mu charakter auta wyścigowego, został uznany przez fanów motoryzacji za najlepszy na rynku niemieckim zagraniczny mały samochód sportowy.

Jest to najbardziej ekstremalna i najpotężniejsza wersja Abartha, bazującego na modelu 500. Dzięki turbodoładowaniu silnika o pojemności 1368 ccm i wyposażeniu charakterystycznemu dla aut wyścigowych, model 695 biposto zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, pokonując wielu niemieckich konkurentów.

"W segmencie samochodów sportowych Abarth 695 biposto mierzył się z silną konkurencją. Wygrana jest kolejnym potwierdzeniem strategii marki zakładającej tworzenie sportowo-wyścigowej technologii w samochodach dostępnych w standardowej produkcji.  Urodzony na torze wyścigowym, aby żyć na szosach - dla nas to coś więcej niż tylko hasło" - powiedział dyrektor marki Abarth Harald Koch podczas ceremonii wręczenia nagród w Stuttgarcie.

To nie przypadek, że Abarth 695 biposto stał się bliższy idei samochodu wyścigowego dopuszczonego do ruchu ulicznego niż jakikolwiek inny model w historii aut z logo Skorpiona na masce. Silnik o pojemności 1,4 litra turbo zapewnia 190 KM przy 5750 obrotach/min. To dwuosobowe auto waży niecałe 997 kilogramów i może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,9 sekundy oraz osiągnąć maksymalną prędkość 230 km/h.

Sportowe i motoryzacyjne know-how marki Abarth widoczne jest także w aerodynamice samochodu, na która składają się: elementy z włókna węglowego, opcjonalne poliwęglanowe okna boczne, układ wydechowy opracowany we współpracy z wyścigowymi specjalistami Akrapovic, wysokiej jakości hamulce Brembo oraz sportowe zawieszenie o regulowanej wysokości, z 18-calowymi obręczami OZ ze stali lekkiej.

Kierowca i pasażer mają do dyspozycji siedzenia wyścigowe Abarth Corsa by Sabelt z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Filtr tytanu za siedzeniami poprawia sztywność skrętną całego pojazdu, a przymocowana siatka służy jako schowek na kaski. Dodatkowo pochodzenie wyścigowe Abartha 695 biposto jest widoczne w systemie przekładniowym. Model ten jest dostępny opcjonalnie także w wersji z mechaniczną 5-biegową skrzynią typu "dog-ring", pozwalającą doświadczonym kierowcom na bardzo szybką zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Skrzynia biegów połączona jest z mechaniczną blokadą lamelową zapewniającą optymalny napęd. Ta technologia pozwala Abarthowi 695 biposto łączyć cechy samochodu wyścigowego z wysoką wydajnością na drodze.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy