585 KM w nowym Mercedesie S 63 AMG

Do oferty nowej klasy S (W222) dołącza wariant przygotowany przez inżynierów AMG z Affalterbach - S 63 AMG. Pod jego maską pracuje 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 585 KM.

Mercedes S 63 AMG porusza się na kołach z obręczami o średnicy 19 lub 20 cali.
Mercedes S 63 AMG porusza się na kołach z obręczami o średnicy 19 lub 20 cali.Mercedes
Mercedes S 63 AMG (W221)Mercedes

W porównaniu z poprzednią generacją S 63 AMG z podobną jednostką o mocy 544 KM, nowy model jest o około 100 kg lżejszy (waży od 1970 do 1995 kg). W efekcie ma lepsze osiągi i notuje jednocześnie niższe zużycie paliwa.

5,5-litrowy silnik V8 biturbo generuje moc 585 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 900 Nm w zakresie 2250-3750 obr./min. Zarówno "krótka", jak i "długa" odmiana S 63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,4 s; nowością jest wariant z napędem na obie osie 4MATIC (tylko z długim rozstawem osi), który na osiągnięcie pierwszej "setki" potrzebuje zaledwie 4 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa waha się według producenta od 10,1 do 10,3 l/100 km (o 0,4 l/100 km mniej niż w poprzedniku).

Za transfer siły napędowej do kół odpowiada 7-biegowy automat AMG SPEEDSHIFT MCT. Odmiana 4MATIC domyślnie rozdziela moment obrotowy między osiami w proporcji 33:67.

Nowy Mercedes S 63 AMG występuje z dwoma rodzajami zawieszenia: pneumatycznym AIRMATIC z aktywną kontrolą tłumienia (wersja 4MATIC) oraz MAGIC BODY CONTROL (odmiany tylnonapędowe). Ten drugi typ korzysta z kamery stereoskopowej umieszczonej za przednią szybą. Analizuje ona stan nawierzchni przed samochodem i pozwala elektronice dobrać odpowiednią charakterystykę resorowania.

Sportowa "eska" została wyposażona także w elektromechaniczny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem. Za dopłatą dostępne są - po raz pierwszy w historii modelu - hamulce z elementami z kompozytów, o ponad 20 proc. lżejsze o tradycyjnych.

Osiągi limuzyny już na pierwszy rzut oka zdradzają ospojlerowane zderzaki, lakierowane zaciski oraz dwie podwójne końcówki wydechu. Wewnątrz pojawiła się tapicerka nappa, okładziny z włókna węglowego i aluminium, kierownica z wstawkami z alcantary, zegarek IWC oraz logo AMG "wytatuowane" na podłokietniku. Od pozostałych wersji różni się tablica wskaźników, zaopatrzona w napis "V8 BITURBO" oraz wskaźniki temperatury oleju w silniku i skrzyni biegów.

Zapraszamy do obejrzenia galerii ponad 40 zdjęć S 63 AMG:

Mecedes S 63 AMG

Mecedes S 63 AMG (czytaj więcej)

Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes
Mecedes S 63 AMGMercedes

Rynkowa premiera nowego Mercedesa S 63 AMG nastąpi we wrześniu br. Ceny modelu startują od 679 tys. zł za tylnonapędową wersję z "krótkim" nadwoziem. Za przedłużaną limuzynę 4MATIC trzeba zapłacić minimum 691,5 tys. zł.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas