575 KM w nowych BMW X5 i X6 M

BMW pokaże w Los Angeles najmocniejsze odsłony swoich topowych SUV-ów - X5 i X6. Przygotowane przez M GmbH samochody dysponują 4,4-litrową jednostką V8 biturbo o mocy 575 KM. To o 20 KM więcej niż silnik montowany w poprzednich generacjach obu modeli.

Serce X5 i X6 M zaopatrzone jest w bezpośredni wtrysk benzyny, dwie turbosprężarki twin scroll (spaliny prowadzone są do turbiny dwoma kanałami), krzyżowe kolektory wydechowe obsługujące oba rzędy cylindrów, układ zmiennego wzniosu zaworów Valvetronic oraz lekki, kuty wał korbowy. Moc 575 KM osiąga w zakresie 6000-6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy - 750 Nm zamiast wcześniejszych 680 Nm - generuje w szerokim przedziale 2200-5000 obr./min. Jednostka współpracuje z nowym, 8-biegowym automatem oraz napędem na obie osie xDrive (z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, przekazuje do 100 proc. momentu na przód lub tył) i w obu modelach pozwala na sprint od zera do "setki" w ciągu 4,2 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. BMW podkreśla jednak inny parametr - średnie zużycie paliwa równe 11,1 l/100 km, czyli o 20 proc. niższe niż w poprzednikach.

Reklama

Usztywnione, obniżone o 10 mm zawieszenie nowych "emek" (podwójne wahacze z przodu, układ pneumatyczny z funkcją samopoziomowania z tyłu) zaopatrzono w aktywne amortyzatory. Zastosowanie elektrycznego wspomagania pozwoliło według producenta na obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do wspomagania hydraulicznego o 0,3 l/100 km. Za hamowanie odpowiadają kompozytowe tarcze oraz okładziny o zwiększonej o 50 proc. względem poprzednika powierzchni tarcia (z przodu z 6-tłoczkowymi zaciskami). Jednocześnie wagę układu hamulcowego udało się ograniczyć o 1,6 kg, zmniejszając tym samym masę nieresorowaną. Oba modele przemieszczają się na 20-calowych obręczach z oponami Michelin Pilot Super Sport UHP w rozmiarze 285/40 z przodu i 325/35 z tyłu (w opcji oferowane są jeszcze kute felgi o średnicy 21 cali).

Z zewnątrz uwagę zwracają także dodatkowe wloty powietrza w zderzakach (tylny z dyfuzorem), lusterka o unikalnym kształcie, poszerzenia nadkoli oraz subtelne spojlery tylnej klapy. Nabywcy mają do wyboru niedostępne dla słabszych odmian odcienie lakieru: niebieski Long Beach Blue oraz szary Donington Grey, oba metaliczne. Sportowych akcentów nie zabrakło również w kabinie. Poza trójramienną kierownicą, wstawkami z włókien węglowych oraz fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami X5 i X6 M wyróżniają się skórzanym wykończeniem kokpitu oraz podsufitką z alcantary.

msob

BMW X5 M50d - TEST

Używane BMW X5 E53 (2000-2006) - OPINIE O SAMOCHODACH

Nowe BMW X6 (F16) - informacje i zdjęcia

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy