367 KM w nowym Audi RS 3 Sportback

Audi prezentuje godnego konkurenta dla Mercedesa-AMG A 45 z 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 360 KM. Nowa generacja RS 3 Sportback napędzana jest rzędową "piątką" turbo o pojemności 2,5 litra i mocy 367 KM.

Z zewnątrz auto otrzymało pakiet ospojlerowania wzorowany na tym z RS 6 Avant - przedni zderzak z wlotem powietrza ozdobionym napisem "quattro" i tylny z masywnym dyfuzorem, poszerzone nadkola, a także metalizowane obudowy bocznych lusterek oraz 19-calowe obręcze.

Względem słabszych "trójek", RS 3 Sportback ma ponadto obniżone o 25 mm zawieszenie (opcjonalnie z aktywnymi amortyzatorami), szerzej rozstawione koła (1599 mm z przodu i 1514 mm z tyłu) oraz wzmocnione hamulce z 370-miliometrowymi tarczami i 8-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz 310-milimetrowymi tarczami i zaciskami pływającymi z tyłu.

Reklama

Wbrew wcześniejszym pogłoskom - i mimo wejścia w życie normy Euro 6 - sercem RS 3 pozostała wielokrotnie nagradzana, rzędowa "piątka" o pojemności 2,5 litra. Jej moc zwiększono z 340 do 367 KM, a maksymalny moment obrotowy - z 450 do 465 Nm. Siła napędowa trafia do kół obu osi za pośrednictwem 7-stopniowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej S tronic i sprzęgła Haldex. Skrzynia ma działać szybciej niż dotychczas, a w układzie przeniesienia napędu zastosowano elektroniczną funkcję rozdziału momentu między poszczególnymi kołami.

Zastrzyk mocy inżynierowie Audi połączyli z kuracją odchudzającą - zbudowane na platformie RS 3 waży o 55 kg mniej od poprzednika - 1520 kg. W rezultacie od 0 do 100 km/h przyspiesza prawie jak supersamochód, bo w ciągu 4,3 s (-0,3 s względem poprzedniej generacji). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h (opcjonalnie - 280 km/h). Dzięki zastosowaniu systemu rekuperacji, start-stop oraz rozbudowanego sterowania pompy olejowej średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta spadło z 9,1 do 8,1 l/100 km.

Nowe Audi RS 3 Sportback pojawi się w salonach latem przyszłego roku.

msob

Mercedes A 45 AMG 4Matic - TEST

Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI - PORÓWNANIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy