Samochody elektryczne

Volvo XC40 Recharge i inne elektryczne plany

W ciągu najbliższych pięciu lat Volvo wprowadzi elektryczną odmianę każdego oferowanego modelu. Firma dąży do tego, by auta w pełni elektryczne stanowiły połowę jej sprzedaży już w 2025 roku. Drugą połowę będą stanowić hybrydy. Nazwa Recharge będzie zarezerwowana dla wszystkich aut ładowanych z gniazdka – tzw. pełnych elektryków oraz hybryd plug-in.

Od początku 2020 r. klienci wchodzący na stronę internetową Volvo będą najpierw pytani, czy wolą samochód z gamy Volvo Recharge, czy wybierają tradycyjną wersję napędową. Aby ich zachęcić do jazdy na prądzie, każdy model hybrydowy plug-in będzie objęty specjalną promocją. Firma zwróci nabywcy auta koszt energii elektrycznej w pierwszym roku użytkowania pojazdu. 

- Powiedzieliśmy to już kilka razy: w przypadku Volvo Cars przyszłość jest elektryczna - powiedział Håkan Samuelsson, prezes firmy. - Dzisiaj stawiamy kolejny krok wprowadzając na rynek w pełni elektryczny model XC40 i linię samochodów Recharge.

XC40 Recharge wykorzystuje dwa silniki elektryczne, generujące łączną moc 408 KM. Zasięg (według pomiaru WLTP) wynosi ok. 400 km. Akumulator ładuje się do 80% swojej pojemności w 40 minut, gdy skorzystamy z szybkiej ładowarki (CCS).

Reklama

Elektryczne XC40 to także pierwsze Volvo i pierwszy samochód w ogóle, w którym zadebiutuje nowy system Android stworzony przez Google’a. Nie jest to jednak zwykły Android Auto, lecz system znacznie głębiej zintegrowany ze sterowaniem funkcjami auta. Połączono go także z rozwiązaniami Volvo On Call. Dzięki tej ostatniej aplikacji użytkownicy hybryd mogą podejrzeć jaką część swojej podróży odbyli korzystając z energii elektrycznej. Volvo przygotowało też nową wersję swoich wirtualnych zegarów, które wreszcie będą oferowały kilka opcji wyświetlania wskazań.

Aby sprostać zapotrzebowaniu rynku na auta elektryczne, Volvo potroi moce produkcyjne swoich zelektryfikowanych modeli. Firma pracuje także nad tym, by skrócić czas ich dostawy. Producent dąży do tego, by hybrydy plug-in stanowiły w przyszłym roku 20% całkowitej sprzedaży.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy