Reklama

Toyota zbuduje fabrykę baterii do samochodów elektrycznych i hybrydowych

Baterie do hybryd i samochodów elektrycznych Toyoty będą powstawały także w USA. Do 2030 roku Toyota zainwestuje około 3,4 miliarda dolarów (380 miliardów jenów) w produkcję baterii w Stanach Zjednoczonych. Jest to część z kwoty 13,5 miliarda dolarów, które Japończycy przeznaczyli na rozwój technologiczny i zwiększenie produkcji baterii do zelektryfikowanych pojazdów, o czym Toyota poinformowała w zeszłym miesiącu.

Baterie do samochodów. Nowa inwestycja Toyoty w USA

Toyota chce produkować baterie do zelektryfikowanych samochodów regionalnie, dlatego specjalnie do tego celu stworzy nową firmę, której pierwszym zadaniem będzie postawienie w Stanach Zjednoczonych fabryki baterii. Budowa warta 1,29 miliarda dolarów ma rozpocząć się w 2025 roku i zakończyć w roku 2031. W zakładzie powstanie 1750 nowych miejsc pracy.

"W elektryfikacji gamy modelowej Toyoty chodzi zarówno o długofalowy zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, jak i o pracę dla lokalnych społeczności i o dobro konsumentów" - powiedział Ted Ogawa, CEO Toyota Motor North America. - "Ta inwestycja pomoże wprowadzić na rynek bardziej przystępne cenowo samochody hybrydowe i elektryczne, znacząco obniżyć emisję CO2 i stworzyć jeszcze więcej miejsc pracy powiązanych z nowoczesną motoryzacją".

Reklama

Regionalne łańcuchy dostaw i koncentracja na potrzebach rynku

Toyota zamierza także rozbudować regionalne łańcuchy dostaw, a stawiając na lokalną produkcję samochodowych baterii litowo-jonowych, w pierwszej kolejności skoncentruje się na produkcji baterii do hybryd. Firma stawia sobie za cel dojście do neutralności klimatycznej oraz do takiego modelu funkcjonowania, aby bilans wpływu jej działalności był pozytywny dla środowiska i klimatu. I zamierza to osiągnąć możliwie najkrótszą drogą. Dlatego równolegle rozwija wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów - od pełnych hybryd, przez hybrydy plug-in, po auta elektryczne na baterie i na wodór. Rozwój ten dotyczy zarówno technologii, jak i gamy modelowej oraz wolumenu produkcji. Jak podkreśla Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, chodzi o to, żeby dostosować ofertę zelektryfikowanych samochodów do lokalnych warunków na danym rynku, tak aby klienci mieli realną możliwość wyboru bardziej ekologicznych samochodów zamiast wysokoemisyjnych, konwencjonalnych aut.

55 modeli Toyoty ma napęd elektryczny

Toyota sprzedała do tej pory ponad 18,7 miliona zelektryfikowanych samochodów, z czego 4,5 miliona trafiło do amerykańskich kierowców. W Stanach Zjednoczonych zelektryfikowane samochody stanowią prawie 25 procent całkowitej sprzedaży marki, a według prognoz do 2030 roku będzie to 70 procent. W Europie ich udział jest znacznie wyższy - w 2021 roku wynosi 59 procent, a w samej Polsce 56 procent.

Od samego początku, tj. od 1997 roku , kiedy na rynku pojawił się Prius, Toyota stale rozbudowuje swoją gamę zelektryfikowanych samochodów, a w najbliższych latach ten proces jeszcze przyspieszy. Obecnie marka oferuje na całym świecie 55 modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie lub elektrycznym na wodór, a do 2025 roku ich liczba wzrośnie do około 70 modeli. Z tej liczby 15 modeli będzie miało napęd elektryczny na baterie, a siedem z nich będzie należało do nowej linii bZ (Beyond Zero), której zapowiedź stanowi koncepcyjny crossover bZ4X. Toyota przewiduje, że do 2030 roku osiągnie globalną sprzedaż 2 milionów bezemisyjnych pojazdów (na baterie i na wodór), a w USA będzie dostarczać klientom przynajmniej 1,5 miliona zelektryfikowanych samochodów, w tym auta bezemisyjne.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje