Toyota Dual Dynamic Force
Pod pojęciem tym krają się nowe silniki i oparte na nich unowocześnione napędy hybrydowe, które stopniowo wprowadzane są do kolejnych modeli Toyoty. Mają one trzy wspólne cechy - są bardziej oszczędne od swoich poprzedników, dostarczają więcej mocy z jednostki pojemności skokowej i zostały zbudowane w nowej architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture). Za tą nazwą kryje się zupełnie nowa koncepcja projektowania i produkcji modeli i komponentów, w tym platform podłogowych, przekładni, silników i napędów.
Silniki zbudowane według założeń TNGA mają niżej położony środek ciężkości, poprawiają osiągi o 10%, a zużycie paliwa ograniczają nawet o 20%. Przykładem silnika z linii Dynamic Force Engines jest zaprezentowana w grudniu jednostka 2,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która osiąga wydajność cieplną aż 41%, jeśli pracuje w obrębie napędu hybrydowego. Wydajność cieplna określa ilość energii z paliwa przekształcanej w energię kinetyczną. Jeszcze niedawno zupełnie normalna w przypadku silników benzynowych była wydajność na poziomie 25%, co oznacza, że 3/4 energii spalanego w silniku paliwa było tracone. Wydajność na poziomie 40% zbliża silniki benzynowe do silników Diesla.
Więcej informacji na temat tego rozwiązania znajdziesz TUTAJ.
Jeśli chcesz zagłosować na to rozwiązanie w naszym plebiscycie - zrób to tutaj!