Subaru Impreza
Legendę modelu zapoczątkowała pierwsza generacja Subaru Impreza, która pojawiła się w 1993 roku. W Europie samochód był dostępny jako sedan i kombi z dwulitrowym doładowanym silnikiem benzynowym typu bokser o mocy ponad 200 KM (moc rosła z biegiem lat) i napędem wszystkich kół.
Model święcił tryumfy na rajdowych trasach zarówno w zespołach fabrycznych (grupa A), jak i w grupie N, gdzie rywalizowały samochody zbliżone do seryjnych.
Legendę Imprezy budowała też druga generacja, która również rywalizowała w rajdach i również była sedanem z mocnymi silnikami.
Później, wraz z wycofaniem fabrycznego zespołu Subaru z rajdowych mistrzostw świata, Impreza zaczęła ewoluować ze sportowego auta w klasyczny samochód kompaktowy. Auto otrzymało m.in. nadwozie typu hatchback, pojawił się również słabsze silniki, w tym bez doładowania.
W 2013 roku podjęto decyzję, że auta o wysokich osiągach nie będą już nazywane Subaru Impreza WRX, ale po prostu Subaru WRX. Impreza stała się tym samym zwykłym, "cywilnym" modelem.
Więcej o tym modelu przeczytasz TUTAJ.
Jeśli chcesz zagłosować na ten model w naszym plebiscycie - zrób to tutaj!