Mitsubishi GT-PHEV Concept w pełnej krasie

Na salonie samochodowym w Paryżu debiutuje koncepcyjny, hybrydowy SUV Mitsubishi, napędzany aż czterema silnikami.

Wygląd zewnętrzny Mitsubishi GT-PHEV Concept ma przypominać wyrzeźbioną sztabkę o wygładzonych krawędziach oraz muskularnych liniach przechodzących płynnie w mocno zaznaczone nadkola i błotniki. Grill w czarnym kolorze, podkreślony chromowanymi listewkami poprzecznymi i górna część pokryta czarnym fortepianowym lakierem realizują założenia języka stylistycznego Dynamic Shield, cechującego wszystkie nowe modele japońskiej marki.

Wyraźnie zaznaczony, "pływający" dach - pokryty kontrastującym, ciemnoczerwonym lakierem "Burgundy", dopasowanym do koloru tapicerki w środku - dodaje sylwetce dynamizmu za sprawą zakrzywionego przekroju i mocno podciętej tylnej części. Z profilu uwagę zwracają pozioma maska, płaski dach i ostre przetłoczenia boczne. Ich kształty podkreślone są odbiciami światła za sprawą głównego koloru nadwozia "White Metallic" o wielu odcieniach.

Reklama

W tylnej części pojazdu główną cechą modelu Mitsubishi GT-PHEV Concept są połączone lampy, które rozciągają się przez całą szerokość tylnego pasa w pojedynczej linii. Światła stopu, cofania i kierunkowskazy tworzą graficzną kompozycję czternastu małych pionowo ułożonych lamp o ostrych krawędziach i okrągłym przekroju ze smukłymi elementami w obydwu rogach, uzupełnioną przez wzór biegnący wzdłuż spojlera, co pozwala uzyskać charakterystyczny efekt wizualny.

Specjalnie z myślą o modelu Ground Tourer-PHEV Concept, projektanci Mitsubishi opracowali nową stylistykę wnętrza. Wprowadzono w nim nowy motyw przewodni, którego podstawowym elementem jest pozioma deska rozdzielcza. Ten układ zapewnia jednolity, panoramiczny widok do przodu, tworzy poczucie otwartej przestrzeni i optycznie poszerza wnętrze auta, zaś chromowana listwa przebiegająca przez całą jej długość pomaga kierowcy wykryć zmiany w kącie pochylenia pojazdu podczas jazdy w terenie.

Umieszczone centralnie wskaźniki wykorzystują inteligentny wyświetlacz na którym wyświetlane są prędkość pojazdu, obroty silnika, przepływ energii oraz inne podstawowe informacje na temat pojazdu. Wyświetlacz można przełączyć w tryb nawigacji połączony z siecią informacyjną, aby pokazać wskazówki dojazdu oraz informacje na temat możliwości rozrywki i spędzenia wolnego czasu u celu podróży.

Monitory po obu stronach wskaźników przekazują obraz z kamer i pełnią funkcję lusterek wstecznych, pokazując widok za samochodem. Wyświetlacz przezierny (heads-up-display) na dole przedniej szyby wyświetla prędkość z jaką porusza się pojazd i niezbędne wskazówki nawigacji, poprawiając bezpieczeństwo poprzez ograniczenie konieczności odrywania oczu od drogi przez kierowcę.

Do wykończenia wnętrza styliści Mitsubishi wybrali dwukolorową skórę w kolorach czerwieni i czerni (Burgundy/Black), którą pokryto deskę rozdzielczą, konsolę środkową, boczki drzwi i siedzenia, wraz ze srebrnym akcentem w postaci szwów, dopasowanych kolorystycznie do przełączników.

GT-PHEV Concept wykorzystuje zaawansowany układ napędowy PHEV, tym razem korzystający z trzech silników elektrycznych (układ Triple-Motor, zamiast obecnie używanego Twin-Motor). Składa się on z silnika benzynowego 2,5 l oraz trzech motorów elektrycznych (jeden z przodu o mocy 90 kW i dwa z tyłu, 45 kW każdy). Koncepcyjny pojazd ma zasięg 120 km podczas jazdy z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej oraz całkowity zasięg rzędu 1200 km z pełnym zbiornikiem paliwa oraz naładowanymi w pełni akumulatorami, przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie poniżej 26 g/km.

Układ napędowy korzysta także z opracowanego przez Mitsubishi zintegrowanego systemu kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control). Składa się on z aktywnej blokady mechanizmu różnicowego z przodu (AFD), kontrolującej rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednie koła, układu aktywnej kontroli znoszenia Active Yaw Control (AYC) z tyłu oraz aktywnej kontroli stabilności ASC i przyczynia się do znaczącej poprawy zachowania auta podczas przyspieszania, pokonywania zakrętów i hamowania.

Korzystając z informacji zgromadzonych poprzez sieć telekomunikacyjną oraz czujniki i kamery w samochodzie, Mitsubishi GT-PHEV Concept potrafi odpowiednio dostosować działanie układu napędowego. Przykładowo, po wprowadzeniu przez kierowcę żądanego celu jazdy do pokładowego systemu nawigacji, system pokładowy połączony z siecią wyszukuje informacje na temat przewidywanej pogody, temperatury, ukształtowania terenu, dróg i stanu nawierzchni na trasie. Bazując na tych informacjach, system zapewnia optymalne zarządzanie energią, co pozwala osiągnąć niższe zużycie paliwa.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy