Znasz się na samochodach? O tych pewnie nie słyszałeś!

Wielkimi krokami zbliża się salon motoryzacyjny we Frankfurcie - producenci starają się zachęcić wybierających się na imprezę miłośników motoryzacji do odwiedzania ich stoisk.

Nie inaczej rzecz ma się z Oplem, który we wrześniu zaprezentuje szerokiej publiczności swój najnowszy model koncepcyjny o nazwie Monza. Samochód - jak to zwykle z autami koncepcyjnymi bywa - zapowiadać ma zamiany stylistyczne, jakie w przyszłości czekają paletę modeli niemieckiego producenta.

Miejsce prezentacji auta wybrano nieprzypadkowo - Opel był pierwszym producentem pojazdów, który zdecydował się zaprezentować swój koncepcyjny samochód na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. W 1965 roku firma zaprezentowała model o nazwie Experimental GT. Auto wywołało tak entuzjastyczną reakcję odwiedzających wystawę, że już w trzy lata później - w 1968 roku - w ofercie pojawił się niemal identyczny z prototypem Opel GT.

Reklama

W 1969 roku na IAA we Frankfurcie Opel pokazał model o nazwie CD - koncepcyjne Gran Turismo powstałe w oparciu o podzespoły Opla Diplomat. Samochód trafił ostatecznie do małoseryjnej produkcji.

Następne lata i kryzys naftowy, jaki dotknął świat w 1973 roku, wymusiły na producentach opracowanie zdecydowanie bardziej ekonomicznych pojazdów. Przedstawicielami tego trendu były dwa kolejne auta koncepcyjne zaprezentowane przez Opla.

W 1975 roku we Frankfurcie zaprezentowano prototyp o nazwie GT2. Auto miało opływową sylwetkę w kształcie klina, ciekawostką były przesuwne drzwi. We wnętrzu zamontowano kubełkowe fotele - nowością było zastosowanie wymiennych modułów z elektronicznymi wyświetlaczami (samochód miał np. komputer pokładowy).

Ważną datą w historii Opla był również rok 1981, kiedy na salonie we Frankfurcie zaprezentowano prototyp o nazwie TECH1. Nadwozie mogło się pochwalić współczynnikiem oporu aerodynamicznego wynoszącym zaledwie 0,23 - auto uznać można za prekursora debiutującej w 1986 roku Omegi A.

W 1983 roku Opel zaprezentował na IAA model Junior, który prezentował kilka ciekawych rozwiązań. Dla przykładu pokrowce foteli w łatwy sposób mogły być przeobrażone w śpiwory.

Kolejne lata również obfitowały w ważne prototypy. Za przełomowy można jednak uznać rok 2003, kiedy to we Frankfurcie zaprezentowano koncepcyjny model samochodu segmentu D, który otrzymał wówczas nazwę Insignia...

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy