Reklama

Budowa autostrad

Otwarcie nowego odcinka ekspresowej Zakopianki

Już dziś (we wtorek) kierowcy otrzymają do dyspozycji dwie nitki budowanej ekspresowej Zakopianki. Chodzi o odcinek Lubień - Naprawa, który ma 7,6 km długości.

Dotychczas dostępna była jedna nitka drogi. Teraz na obu jezdniach ruch będzie się odbywał dwoma pasami - poinformowała GDDKiA. Tym samym droga ekspresowa będzie stanowiła całość od Myślenic do Naprawy.

Odcinek nowej Zakopianki Lubień - Naprawa klasy S ma długość 7,6 km i jest częścią budowanej ok. 16,7 km drogi ekspresowej zakończonej w Rabce Zdroju. Inwestycję podzielono na trzy części realizacyjne. Wartość całkowita kontraktu S7 Lubień - Rabka Zdrój wynosi 2 mld 471 mln 380 tys. zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to kwota 1 mld 322 mln 400 tys. zł.

Reklama

Jako pierwszy, bo we wrześniu 2019 r., został oddany odcinek od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju. Środkowy odcinek tej inwestycji, czyli tunel w masywie Lubonia, jest nadal realizowany. Jego ukończenie będzie opóźnione i planowane jest na marzec przyszłego roku. Na razie kierowcy podróżujący pod Tatry i z powrotem muszą omijać odcinek tunelowy zjeżdżając na tzw. starą Zakopiankę. Po zakończeniu budowy tunelu drogą ekspresową przejedziemy z Myślenic do Rabki.

Oddanie do ruchu odcinka Lubień - Naprawa nie oznacza zakończenia całej inwestycji. Będą jeszcze wykonywane prace poza jezdnią, m.in. roboty ziemne i melioracyjne pod obiektami inżynierskimi. Będą także kontynuowane prace przy budowie ogrodzenia trasy. Na razie podróżni nie będą mogli korzystać z miejsc obsługi podróżnych, gdyż tam również trwają prace wykończeniowe.

Lewa jezdnia odcinka Lubień - Naprawa była otwarta dla ruchu w dwóch kierunkach od 20 grudnia 2019 r. Prace na drugiej nitce zostały wstrzymane z uwagi na kłopoty wykonawcy i w lipca ubiegłego roku GDDKiA odstąpiła od umowy z konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING. Według umowy inwestycja miały być gotowa już w październiku 2020 r.

Ostatni odcinek nowej Zakopianki powstaje między Rdzawką a Nowym Targiem. Będzie kosztował ponad 880 mln zł. Ten odcinek liczy ponad 16 km, a spora jego część będzie poprowadzona po wiaduktach. Najdłuższy wiadukt na tym odcinku powstanie na wysokości Nowego Targu i będzie miał 850 m długości, a kolejny co do wielkości - w miejscowości Lasek - 690 m długości. Droga ma powstać do 2023 r. Wówczas odcinek ekspresowy będzie całością na odcinku Myślenice - Nowy Targ.

***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje