Budowa autostrad

Ogłoszono nowy przetarg na budowę A1 pod Łodzią

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi ogłosiła we wtorek nowy przetarg na budowę 24-km odcinka autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem w Łódzkiem. GDDKiA przewiduje, że otwarcie ofert nastąpi pod koniec lutego przyszłego roku.

Poprzedni przetarg na budowę tego fragmentu trasy został unieważniony, ponieważ z podpisania umowy zrezygnowali wyłonieni wcześniej wykonawcy.

Reklama

Chodzi o odcinek B nierealizowanej dotąd części autostrady A1 między Tuszynem a Częstochową. Obejmuje on budowę 24,2 km trasy pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem.

Jak wskazuje GDDKiA to najdłuższy fragment ze wszystkich czterech odcinków na terenie woj. łódzkiego. "Po przebudowie droga będzie miała trzy pasy ruchu w miejsce obecnych dwóch, a nawierzchnia będzie betonowa, a nie bitumiczna, jak dotychczas, co zdecydowanie wydłuży jej żywotność. Znikną wszystkie jednopoziomowe skrzyżowania, co poprawi bezpieczeństwo" - zapewniono w komunikacie.

Dodano, że realizacja tego odcinka - obok trzech pozostałych na terenie województwa łódzkiego - pozwoli ukończyć budowę autostrady A1.

Termin składania ofert upływa 22 stycznia 2019 r. GDDKiA przewiduje, że otwarcie ofert powinno nastąpić pod koniec lutego przyszłego roku.

Wcześniej GDDKiA wyłoniła wykonawców oraz podpisała z nimi umowy na budowę trzech pozostałych odcinków w Łódzkiem. Fragment A (od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski - 15,9 km) za 478,9 mln zł brutto zrealizuje konsorcjum firm Budimex - Strabag. Te same firmy za 573,1 mln zł brutto wybudują odcinek C (od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko - 16,7 km), a odcinek D (od Radomska do granicy z woj. śląskim - 7 km) za 338,25 mln zł brutto wykona firma PUT Intercor. Te fragmenty trasy, zgodnie z zawartymi kontraktami, mają być gotowe do 2022 r.

A1 jest jedyną polską autostradą o przebiegu południkowym, przecinającą całe terytorium kraju. Jednocześnie stanowi ona część Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) oraz priorytetowego projektu "Autostrada Gdańsk-Brno/ Bratysława-Wiedeń". Po zakończeniu budowy trasa utworzy główny szlak komunikacyjny łączący Trójmiasto z Czechami w Gorzyczkach, prowadząc przez okolice Torunia, Łodzi i Katowic. Ma też ułatwić dostęp do polskich portów transportom z Czech, Słowacji czy Węgier, a w efekcie rozwój rodzimej gospodarki.


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje