A4 od Krzyżowej do Legnicy będzie rozbudowana!

GDDKiA podpisała umowę na opracowanie dokumentacji dla budowy/rozbudowy autostrady A4 od węzła Krzyżowa do węzła Legnica Południe. Plan zakłada rozbudowę o trzeci pas ruchu i pas awaryjny.

Zgodnie z podpisaną dzisiaj umową, dokumentację dla rozbudowy odcinka A4 od Krzyżowej do Legnicy opracuje Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT z Warszawy. 

Autostrada A4 na odcinku ok. 36 km zostanie rozbudowana w istniejącym śladzie do dwóch jezdni wyposażonych w trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Miejscami będzie to budowa nowej jezdni równolegle do jezdni istniejącej, a miejscami rozbudowa jezdni istniejących. Warianty rozbudowy autostrady zostaną opracowane w ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).

Reklama

Dokumentacja STEŚ-R zostanie opracowana w ciągu 48 miesięcy od daty podpisania umowy. W ramach dokumentacji zostaną przygotowane materiały do uzyskania decyzji środowiskowych. Prowadzone prace będą poprzedzone roczną inwentaryzacją przyrodniczą. Po uzyskaniu decyzji środowiskowych wykonane będą liczne badania terenowe w celu wykonania dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i hydrogeologicznej. Po zatwierdzeniu tych dokumentacji przez właściwy organ, zostanie opracowana Koncepcja programowa i Program funkcjonalno-użytkowy. Kolejnym etapem inwestycji będzie wszczęcie postępowania przetargowego na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj w latach 2026-2029.

21 czerwca br. GDDKiA podpisała umowę na budowę lub rozbudowę autostrady A4 na odcinku od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód/Stary Śleszów oraz budowę drogi ekspresowej S5 od Bolkowa do Sobótki. W ramach dokumentacji STEŚ-R przeanalizowane zostaną trzy warianty budowy lub rozbudowy A4 wraz z budową S5. Dzięki temu cały dolnośląski odcinek autostrady A4 od Krzyżowej aż do Wrocławia stanie się nowoczesną arterią o najwyższych standardach bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu podróży. Obecnie jest wąska, dwupasmowa droga, na wielu kilometrach pozbawiona nawet pasa awaryjnego. Tym samym nie spełnia wszystkich warunków technicznych przewidzianych dla autostrad...

Tymczasem z roku na rok wzrasta natężenie ruchu, które momentami dochodzi do 100 tys. pojazdów na dobę. W wyniku zdarzeń drogowych lub zwykłych awarii tworzą się wielokilometrowe korki. Dlatego rozbudowa autostrady A4 do parametrów zgodnych z warunkami technicznymi dla autostrad jest sprawą pilną i niezwykle ważną.

***

GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy