Trzęsienie ziemi w Volkswagenie. "Zmiany, zmiany, zmiany..."

Prezydium rady nadzorczej Volkswagena, w czasie intensywnych, siedmiogodzinnych obrad 30 września br., omówiło stan spraw związanych z kwestią pomiarów emisji spalin w silnikach Diesla.

Co zrobi Volkswagen w związku z aferą?
Co zrobi Volkswagen w związku z aferą?AFP

W czasie posiedzenia członkowie prezydium debatowali m.in. nad składem komitetu, którego powstanie zapowiedziano w minionym tygodniu. Komitet będzie sprawował nadzór nad dalszym wyjaśnianiem sprawy. Jednocześnie omówiono trwające, podjęte na zlecenie rady nadzorczej śledztwo zewnętrzne, prowadzone przez amerykańską kancelarię adwokacką Jones Day. To szczegółowe i zakrojone na szeroką skalę śledztwo, mające na celu wyjaśnienie wszystkich obecnie istniejących wątpliwości.

Wspomnianym komitetem będzie kierował Berhold Huber, zastępca prezesa rady nadzorczej. Do komitetu będą ponadto należeć członkowie rady nadzorczej Volkswagena - Babette Fröhlich, Olaf Lies, Olivier Porsche i Bernd Osterloh. W celu wyjaśnienia sprawy, oprócz kancelarii Jones Day, komitet w każdej chwili będzie mógł skorzystać dodatkowo z usług innych zewnętrznych doradców oraz rzeczoznawców.

Jones Day przekazał informację na temat dotychczasowych oraz kolejno zaplanowanych pracach. Mając na uwadze otrzymane wiadomości, członkowie prezydium wyrazili przekonanie, że "do zakończenia śledztwa upłynie co najmniej kilka miesięcy". Z uwagi na powyższe, zebrane gremium zaproponuje radzie nadzorczej Volkswagen AG, aby nie przeprowadzać nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, zaplanowanego na 9 listopada 2015 r. Zgodnie uznano, że z powodów merytorycznych oraz z powodu nieodległego terminu, "nierealne jest uzyskanie w ciągu kilku tygodni wyczerpujących wyjaśnień, które odpowiadałyby uzasadnionym oczekiwaniom akcjonariuszy". Niezależnie od powyższego Volkswagen będzie nadal na bieżąco informował akcjonariuszy o stanie sprawy. Dodatkowo w przyszłych tygodniach Zarząd przedstawi opinii publicznej dotychczasowe ustalenia.

Zgodnie z ustaleniami podjętymi pod koniec minionego tygodnia przez radę nadzorczą, jej członkiem ma zostać Hans Dieter Pötsch. Z kolei Julia Kuhn-Piech poinformowała dnia 1 października br. o złożeniu mandatu członka rady nadzorczej. Volkswagen AG podejmie działania zmierzające do formalnego powołania Hansa Dietera Pötscha na stanowisko członka rady nadzorczej. Jednocześnie przewidziano, że rada nadzorcza powoła go na stanowisko prezesa rady. Jako następcę Hansa Dietera Pötscha na stanowisku członka zarządu Volkswagen AG do spraw finansowych prezydium rady nadzorczej proponuje kandydaturę Franka Wittera (lat 56), pełniącego obecnie funkcję prezesa zarządu Volkswagen Financial Services AG.

Przy okazji niemiecki koncern potwierdził też zmiany na stanowisku Prezesa Komitetu Wykonawczego Seata. Luca de Meo zastąpi na tym miejscu Jürgena Stackmanna, który od tej chwili będzie Wiceprezesem ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi posprzedażnej marki Volkswagen.

Luca de Meo jest absolwentem kierunku Business Administration na Università Commerciale Luigi Bocconi w Mediolanie. Ma ponad 20 lat doświadczenia w branży motoryzacyjnej, a swoją karierę zaczynał w markach Renault i Toyota, by następnie rozwijać się w Grupie Fiat, gdzie stał na czele marek Lancia, Fiat i Alfa Romeo. W Grupie VW Luca de Meo rozpoczął pracę w 2009 roku jako Dyrektor Marketingu. Stanowisko członka Zarządu i Wiceprezesa ds. Sprzedaży i Marketingu Audi objął w 2012 roku. Jest również członkiem Rad Nadzorczych Ducati i Lamborghini oraz Prezesem Zarządu Volkswagen Group Italia.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas