Rafael Nadal ma nowy samochód. To Kia EV6
Rafael nadal otrzymał właśnie nowy samochód. Słynny tenisista, którego sponsorem od wielu lat jest Kia, będzie jeździł elektrycznym modelem - EV6.
Kia objęła słynnego dziś tenisistę Rafaela Nadala sponsoringiem w 2004 roku. Wówczas miał on 17 lat, a umowę podpisano z hiszpańskim oddziałem koreańskiej marki. Już dwa lata później Nadal został ambasadorem marki Kia Motors na całym świecie. W zeszłym roku ogłoszono, że współpraca będzie kontynuowana przez kolejne 5 lat.
W jej ramach hiszpański tenisista odebrał właśnie nowy samochód. Nie mogło być inaczej - Rafael Nadal będzie jeździł autem na prąd - najnowszą konstrukcją Kii, modelem EV6 w wersji GT Line.
Nie ujawniono jednak dokładnej specyfikacji pojazdu.
Ceremonia przekazania auta miała miejsce na Majorce, w Akademii Rafaela Nadala, na korcie nazwanym "kortem EV6". Oświetlenie kortu było zasilane z akumulatora EV6. Samochód posiada bowiem funkcję V2L (vehicle-to-load) i może służyć jako przenośne źródło zasilania.
Zgodnie z umową, Nadal będzie wykorzystywać EV6 nie tylko do podróżowania po Majorce, ale również podczas głównych turniejów tenisowych, takich jak Australian Open 2022. Ponadto wyraził zainteresowanie wymianą do 2022 roku floty samochodów używanych w Akademii Rafaela Nadala i w Fundacji Rafaela Nadala na auta elektryczne.
Kia EV6 to pierwszy elektryczny model marki (i techniczny bliźniak Hyundaia Ioniq 5 i Genesisa GV60) skonstruowany na nowej modułowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform). W wersji GT Line samochód może być napędzany silnikiem o mocy od 170 do 325 KM oraz mieć napęd na tylną lub osie osie.
EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 239 kW (325 KM), które napędzają przednie i tylne koła.
Kia EV6 oferuje możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki temu akumulator można naładować z dużą prędkością, od 10 do 80 procent jego pojemności w zaledwie 18 minut lub doładować energię potrzebną do przejechania 100 km w mniej niż cztery i pół minuty (w wypadku EV6 2WD z akumulatorem 77,4 kWh). O ile tylko znajdziemy odpowiednią ładowarkę, co w Polsce nie jest realne.
Polskie ceny Kii EV6 w wersji GT Line zaczynają się od 218 tys. zł.