Samochody elektryczne

Nowe i mocniejsze punkty ładowania Greenway. Gdzie naładujemy się szybciej?

Wolno rozwijająca się infrastruktura ładowania dla aut elektrycznych to jeden z głównych powodów, dla których nie przesiadamy się do aut elektrycznych. Jednakże, operatorzy regularnie powiększają swoje portfolio oraz przebudowują już istniejące punkty, by oferowały większą moc. Pod koniec ubiegłego roku firma GreenWay uruchomiła 29 nowych punktów i zmodernizowała 19 istniejących.

Dlaczego Polacy nie przesiadają się do aut elektrycznych? Abstrahując od wysokiej ceny aut bezemisyjnych, największą przeszkodą stojąca na drodze do elektromobilności jest powoli rozwijająca się infrastruktura. Operatorzy, tacy jak firma GreenWay, regularnie powiększa swoje portfolio o nowe punkty lub modernizuje istniejące stacje, by obsługiwały auta z większą mocą.

Nowe punkty ładowania GreenWay. Koniec roku był intensywny

Pod koniec ubiegłego roku firma GreenWay uruchomiła w Polsce 29 nowych punktów - 8 punktów o mocy powyżej 175 kW i 12 punktów o mocy powyżej 130 kW. Dodatkowo zmodernizowano 17 istniejących punktów, by ich maksymalna moc przekraczała 130 kW.

Reklama

Oto lista zmodernizowanych ładowarek GreenWay:

  • Amic Wernera Radom do 140 kW (2x CCS do 140 kW)
  • Amic Radom Poniatowskiego do 140 kW (2x CCS do 140 kW)
  • BP Terminal Gorzów Wielkopolski do 150 kW (2x CCS do 150 kW)
  • Artus Bełchatów do 130 kW (2x CCS do 130 kW)
  • Auchan Hetmańska Białystok do 140 kW (2x CCS do 140 kW)
  • Ptak Outlet Rzgów do 140 kW (2x CCS do 140 kW)
  • Stacja Paliw Orlen Łyszkowice do 200 kW (1x CCS do 200 kW)
  • KFC Rokicińska Łódź (1x CCS do 200 kW)
  • Szczecinek Cieślaka do 140 kW (3x CCS do 140 kW)

Oto lista nowych punktów ładowania GreenWay:

  • KFC Świętochłowice do 150 kW (2x CCS do 150 kW)
  • Szarlotka MOP Promna-Kolonia do 200 kW (4x CCS do 200 kW)
  • KFC Radom Słowackiego do 140 kW (2x CCS do 140 kW)
  • UM Szczecinek Jana Pawła II do 140 kW (2x CCS do 140 kW, 1x AC do 22 kW)
  • Stacja Paliw Amic Pomarzany do 140 kW (2x CCS do 140 kW, 1x CCS do 80 kW lub 1 x CHAdeMO do 62,5 kW)
  • Amic Lipnica do 130 kW (2x CCS do 130 kW, 1x CCS do 50 kW, 1x CHAdeMO do 50 kW)
  • Stacja Paliw Amic Żory do 150 kW (2x CCS do 150 kW)
  • Powerstop - Katowice do 175 kW (4x CCS do 175 kW)
  • WX Office Development Łódź do 22 kW (4x AC do 22 kW)

Ile jest stacji ładowania w Polsce?

Pod koniec listopada w Polsce było 3277 stacji ładowania i 5829 ogólnodostępnych aktywnych punktów ładowania - 4632 punktów ładowania prądem przemiennym (AC - o mocy mniejszej lub równej 22 kW) oraz 1467 punktów ładowania prądem stałym (DC od 50 kW wzwyż).

Ile jest samochodów elektrycznych w Polsce?

Podczas prezentacji planu "W drodze do elektromobilności" w 2016 roku, ówczesny premier Mateusz Morawiecki obiecywał, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździć milion samochodów elektrycznych. Jak jest naprawdę?

Pod koniec listopada 2023 roku w Polsce było zarejestrowanych w sumie 54 738 osobowych oraz użytkowych pojazdów o napędzie elektrycznym (BEV). Od stycznia do listopada ub. roku na drogach przybyło 21 369 bezemisyjnych aut, czyli o 54 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku 2022.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy