Nowa Dacia Spring już w Polsce. Znamy ceny małego elektryka
Dacia Spring po zmianach wjeżdża do polskiej oferty. Mały elektryczny hatchback po face liftingu wygląda lepiej i jest jeszcze tańszy. Kiedy pierwsze samochody pojawią się na polskich drogach? Poznaliśmy szczegóły
Dacia Spring po face liftingu jest już dostępna w Polsce. W środę 17 kwietnia importer ogłosił, że salony rozpoczęły już przyjmowanie zamówień. W pełni elektryczny miejski hatchback po modernizacji wygląda bardziej dojrzale i nowocześniej, a na dodatek jest jeszcze tańszy.
W ramach face liftingu Dacia Spring otrzymała zupełnie nowy i bardziej dynamiczny pas przedni z charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej oraz przeprojektowany pas tylny, który na czarnym panelu zdobi napis “DACIA". Po naniesieniu kilku poprawek Dacia Spring wreszcie jest jakkolwiek atrakcyjna, a przy okazji wpisuje się w nową stylistykę marki, zapoczątkowaną najnowszą generacją Dustera.
O wiele więcej zmieniło się w kabinie. W odświeżonej Dacii Spring pojawiła się całkowicie przeprojektowana deska rozdzielcza, która w większym stopniu przypomina już te stosowane w pozostałych modelach. Pojawił się także 7-calowy ekran komputera pokładowego za kierownicą i 10-calowy ekran systemu multimedialnego Media Nav Live z wbudowaną nawigacją satelitarną, cyfrowym radiem, łącznością Bluetooth i bezprzewodową replikacją smartfona. Nowy jest także panel klimatyzacji oraz dźwignia kierunku jazdy, która zastąpiła pokrętło.
W nowym wydaniu debiutują także liczne nowe systemy wspomagania prowadzenia tj.
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli),
- system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości,
- wspomaganie parkowania tyłem,
- sygnalizacja awaryjnego hamowania,
- ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
- asystent utrzymania pasa ruchu,
- system monitorowania czujności kierowcy,
- system połączeń alarmowych (eCall).
Dacia Spring po zmianach debiutuje z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 26,8 kWh, który przy katalogowym zużyciu energii na poziomie 14,6 kWh/100 km pozwoli na przejechanie w cyklu miejskim do 183 kilometrów (WLTP). W jeździe miejskiej zasięg Springa może wzrosnąć do 220 km. Baterię naładujemy w 11 godzin za pośrednictwem 22-voltowego gniazda domowego lub w 45 minut (od 20 do 80 proc.) z wykorzystaniem ładowarki o mocy 30 kW. Pokładowa ładowarka przyjmie prąd o mocy do 7 kW.
Przednią oś napędza jednostka o mocy 65 KM (48 kW), która pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 14 sekund. Odmiana ze słabszym silnikiem o mocy 45 KM potrzebuje na taki “sprint" 20 sekund. Przypomnijmy, że masa tego samochodu elektrycznego nie przekracza tony - masa własna Dacii Spring to 984 kg. Producent podkreśla w tym miejscu, że w porównaniu z poprzednikiem, odświeżony i znacznie lepiej wyposażony wariant jest cięższy o zaledwie 6 kg.
Polski cennik odświeżonego modelu otwiera Dacia Spring Electric 45 w wersji wyposażenia Essential, której ceny zaczynają się od 76 900 zł. Tyle zapłacimy za wariant o mocy 45 KM i 125 Nm momentu obrotowego, którego zasięg w cyklu mieszanym sięga 225 kilometrów (wg WLTP). Ceny odmiany Electric 65 o mocy 65 KM i 113 Nm momentu obrotowego startują od 86 000 zł w wersji wyposażenia Expression. W tym wydaniu maksymalny zasięg w cyklu mieszanym to 228 kilometrów (wg WLTP).
W mocniejszej odmianie Dacia Spring jest także dostępna w 2-osobowej konfiguracji Cargo (od 92 400 zł), w której przestrzeń pasażerska z przodu oraz część ładunkowa z tyłu jest przeznaczona do transportu towarów. W odmianie Cargo bagażnik jest zabezpieczony tworzywem sztucznym i ma cztery pierścienie mocujące czy przegrodę z siatki dla bezpieczeństwa pasażerów. Ponadto pojemność bagażnika w tej wersji wzrasta do 1000 litrów (domyślnie 308 litrów).