Samochody elektryczne

​Nissan LEAF najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie

Nowy Nissan LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition, wyposażony w akumulator o pojemności 62 kWh (moc 217 KM, 385 km na jednym ładowaniu), spotkał się z ogromnym zainteresowaniem w Europie. Niespełna miesiąc po premierze na targach CES w Las Vegas złożono już ponad 3000 zamówień.

Liderem przedsprzedaży jest Norwegia, na którą przypada prawie połowa z 3000 zamówionych egzemplarzy. W ubiegłym roku LEAF był w Norwegii najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym. Także  Nissan LEAF 3.ZERO wyposażony w akumulator 40 kWh cieszy się zainteresowaniem. Bazuje on na obsypanym drugiej generacji tego modelu, oferując szereg dodatkowych opcji personalizacji, w tym nowe kolory i kontrastowy dach.

Oba modele charakteryzują się bogatym wyposażeniem standardowym i nowym systemem multimedialnym NissanConnect, a także systemami e-Pedal i ProPILOT. Te technologie inteligentnej jazdy całkowicie zmieniają sposób prowadzenia samochodu.

Reklama

Technologia e-Pedal to dla wielu kierowców zupełna nowość. Rozwiązanie to umożliwia przyspieszanie, zwalnianie i zatrzymywanie samochodu jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia. Dzięki temu jazda staje się płynna i komfortowa, jednocześnie zapewniając kierowcy maksymalną kontrolę nad pojazdem.

ProPILOT jest systemem wspomagania jazdy, działającym w ramach obranego pasa ruchu na autostradzie. System zapewnia utrzymywanie zadanej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, a ponadto umożliwia zatrzymywanie i ponowne ruszanie oraz utrzymywanie samochodu pośrodku pasa ruchu podczas jazdy zarówno z większą prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu.

Utrzymujący się na wysokim poziomie popyt zapewnił Nissanowi LEAF pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych samochodów elektrycznych w całej Europie w 2018 roku, z ponad 40 000 egzemplarzami sprzedanymi na Starym Kontynencie.

Nissan LEAF pozostaje też najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie — od premiery modelu w 2010 roku sprzedano go już w liczbie ponad 380 000 egzemplarzy.




 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy