​Izera dofinansowana. Na co pójdzie 250 mln zł?

Jak już informowaliśmy spółka ElectroMobility Poland poinformowała, że podpisała ze Skarbem Państwa umowę inwestycyjną, na mocy której państwo obejmie nowe akcje EMP o wartości 250 mln zł co ma pozwolić na finalizację rozmów biznesowych z kluczowymi partnerami, rozpoczęcie współpracy z dostawcą platformy dla Izery, polskiego samochodu na prąd. Do tej sprawy odniósł się minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka.

Izera
IzeraINTERIA.PL

"Wszystkie wielkie koncerny motoryzacyjne na świecie zaczynały od państwowego wsparcia" - powiedział.

Izera e-SUV na filmie 

"Bardzo dobrze, że projekt budowy pierwszego polskiego samochodu elektrycznego został dofinansowany środkami publicznymi, bo wszystkie wielkie koncerny motoryzacyjne na świecie zaczynały swój rozwój od silnej roli państwa" - powiedział  szef resortu klimatu.

"Wystarczy spojrzeć na czempionów azjatyckich jak Południowa Korea czy Japonia, na których się często wzorujemy" - dodał.

Jak zaznaczył Kurtyka, te kraje były w stanie wylansować własny przemysł motoryzacyjny, który stał się dźwignią wzrostu dla całego państwa, ale zanim do tego doszło, rola państwa, jako kapitału początkowego była nie do przecenienia.

Izera. Zdjęcia z prezentacji

Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL

Wskazał, że spółka EMP musi funkcjonować w warunkach rynkowych. "Ma już zespół złożony z bardzo wysokiej klasy polskich specjalistów, również przyciąga Polaków z wielkich światowych koncernów zajmujących się elektromobilnością, którzy widzą szanse na realizacje aspiracji o polskiej marce motoryzacyjnej" - dodał.

Przypomniał, że spółka jest w trakcie wyboru platformy. "To jest fundamentalna decyzja, bo to jest kluczowy parametr architektury technicznej pojazdu, który wiąże się z określonym rozwojem technologii i z określonym rynkiem" - wyjaśnił. Jak podkreślił to jest decyzja spółki.

29 lipca br. spółka ElectroMobility Poland poinformowała, że podpisała ze Skarbem Państwa umowę inwestycyjną, na mocy której państwo obejmie nowe akcje EMP o wartości 250 mln zł.

Izera e-SUV

Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 
Izera hatchback 

Prezes EMP Piotr Zaremba na początku sierpnia tłumaczył, że pozyskanie dodatkowych środków (250 mln zł) ma pozwolić na finalizację rozmów biznesowych z kluczowymi partnerami, rozpoczęcie współpracy z dostawcą platformy dla Izery, czy działania przygotowawcze związane z budową fabryki w Jaworznie - gdzie mają być produkowane polskie elektryki.

Izera e-hatchback

Izera SUV 
Izera SUV 
Izera SUV 
Izera SUV 
Izera SUV 
Izera SUV 
Izera SUV 
Izera SUV 
Izera SUV 

Na koniec lipca 2020 roku odbyła się premiera polskiej marki samochodów elektrycznych Izera. Firma ElectroMobility Poland przedstawiła wtedy dwa prototypy samochodów elektrycznych (w wersji SUV i hatchback).

Spółka ElectroMobility Poland (EMP) powstała w październiku 2016 r. i była inicjatywą czterech polskich koncernów energetycznych - PGE, Energi, Enei oraz Tauronu, które objęły po 25 proc. kapitału akcyjnego. Wartość kapitału zakładowego wynosiła 70 mln zł.

***

Moto Flesz. Odcinek 8INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas