Hyundai Kona electric przejechał ponad 1000 km na jednym ładowaniu

Imponujący wynik jak na auto elektryczne, ale niemożliwy do powtórzenia w realnych warunkach.

Hyundai Kona electric
Hyundai Kona electricInformacja prasowa (moto)

Wyzwanie było proste - każdy z samochodów na pojedynczym naładowaniu miał za zadanie przejechać dystans ponad 1000 km. Wszystkie trzy SUVy podołały temu wyzwaniu, zatrzymując się dokładnie po 1018,7, 1024,1 i 1026,0 kilometrach. Odnosząc podane dystanse do pojemności akumulatorów wynoszącej 64 kWh, oznacza to rekord ponieważ zużycie energii elektrycznej każdego z modeli, wynoszące odpowiednio 6,28, 6,25 i 6,24 kWh/100 km, było znacznie niższe od standardowej wartości 14,7 kWh/100 km mierzonej według normy WLTP.

Prawie 35-godzinny test miał miejsce na Lausitzring, torze wyścigowym w północno-wschodnich Niemczech. Europejska firma Dekra, zajmująca się kontrolą pojazdów, która działa na torze Lausitzring od 2017 roku, monitorowała proces testowania i pojazdy, rejestrując 36 zmian kierowców.

Wszystkie pojazdy użyte w teście miały fabryczne specyfikacje, nie były poddawane żadnym modyfikacjom, a podczas testu były wyposażone w standardowe opony Nexen N Fera SU1 o niskim oporze toczenia w rozmiarze 215/55 R17. Klimatyzacja i systemy rozrywki w każdym samochodzie pozostały wyłączone, a dostępna energia służyła wyłącznie do napędu. Jedynie światła do jazdy dziennej były włączone, aby spełnić wymogi prawne dotyczące ruchu drogowego.

Hyundai Kona electricInformacja prasowa (moto)

Trzy zespoły kierowców - jeden dziennikarzy niemieckiego magazynu branżowego Auto Bild i dwa pracowników Hyundai Motor Deutschland - zanotowały średnią prędkość od 29 do 31 km/h, która odzwierciedla typową prędkość ruchu w miastach w Europie. Trzeciego dnia samochody pokonały ponad 20 km na pozostałych zaledwie 3 procentach pojemności. Przy zerowym naładowaniu auta jechały dalej jeszcze przez kilkaset metrów, zanim zabrakło mocy i zatrzymały się.

Hyundai niedawno ujawnił swoje plany osiągnięcia wiodącej pozycji na globalnym rynku pojazdów elektrycznych, wprowadzając nową submarkę pojazdów elektrycznych Ioniq. W ciągu najbliższych czterech lat firma wprowadzi trzy nowe elektryki. Hyundai Motor Group, zamierza sprzedać milion sztuk akumulatorowych pojazdów elektrycznych i uzyskać 10 procent udziału w rynku, do 2025 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas