Citroen e-C4 i e-C4 X otrzymają nowe napędy. Będzie większa moc i zasięg
Francuski producent zdecydował się rozbudować ofertę modeli e-C4 i e-C4 X, wprowadzając nowy wariant elektrycznego napędu. Skutkiem jest nie tylko wyższa moc, ale także o ponad 17 proc. większy zasięg. Przynajmniej według norm WLTP.
Elektryczne modele e-C4 i e-C4 X były do tej pory dostępne wyłącznie z silnikami o mocy 136 KM i akumulatorami 50 kW. Teraz jednak dołączają do nich warianty wyposażone w najnowszą wersję elektrycznego napędu, która charakteryzuje się nie tylko wyższą mocą, ale też większą wydajnością.
Nowy hybrydowy synchroniczny silnik elektryczny (HSM) o mocy 115 kW (156 KM) w pewnym sensie zastępuje dotychczasową jednostkę z magnesami trwałymi. Dla klientów oznacza to głównie większą o 20 KM moc.
Istotnych zmian doczekał się także akumulator, który zmienił nieco swój skład chemiczny i obecnie charakteryzuje się wyższym stosunkiem niklu. Całość skutkuje lepszą gęstością energii i większą o 4 kWh pojemnością, a to z kolei oznacza większą wydajność.
Jak zapewnia Citroen - wszystkie te ulepszenia znacząco wpłynęły na zasięgi samochodów, a także poprawiają efektywność energetyczną, zmniejszając średnie zużycie energii do 12 kW/h.
W zależności od wersji wyposażenia, nowe Citroeny e-C4 i e-C4 X 156 KM / 54 kWh oferują zasięg od 415 do 421 km - według norm WLTP. To średnio o 17 procent więcej względem starszych napędów. Obecnie średnie zużycie energii wynosi 12 kW/h, a średni zasięg w warunkach ruchu miejskiego przy temperaturach zbliżonych do 0°C, wzrósł o 30 kilometrów.
Co ważne - pomimo zwiększonej pojemności akumulatorów, czasy ładowania nie ulegają wydłużeniu.
Na obecną chwilę nie wiadomo, kiedy nowe napędy trafią do polskiej oferty Citroena oraz czy będą dostępne równolegle ze starszymi silnikami. Według oficjalnego komunikatu prasowego - mocniejszy wariant napędowy miałby być dostępny od wersji wyposażenia "Shine".
***