Koniec LPG z Rosji. Czy jesteśmy na to gotowi?

Zostało niespełna 6 miesięcy. 20 grudnia wchodzi w życie zakaz importu LPG do UE
Zostało niespełna 6 miesięcy. 20 grudnia wchodzi w życie zakaz importu LPG do UEPaweł RygasINTERIA.PL

Embargo na LPG z Rosji. Polska pilnie potrzebuje nowych terminali morskich

Polska potrzebuje dużego portu dla odbiorów LPG, który mógłby przyjmować jednostki transoceaniczne. Pozwoliłoby to ominąć pośredników w portach ARA, gdzie cena w stosunku do zakupu jest mocno windowana przez traderów. Poza tym dostawa dużym statkiem bezpośrednio do Polski w porównaniu do dostaw do ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) będzie niewspółmiernie bardziej ekonomiczna. Koszty byłyby 2,5-raza niższe

Zakaz importu LPG z Rosji. Teraz zarobią Niemcy

Wynajęcie terminala w niemieckim Wilhelmshaven pozwala nam przygotować się na czas obowiązywania sankcji na rosyjskie LPG, które wejdą w życie już w grudniu tego roku. Port sąsiadujący z terminalem może przyjąć gazowce o dwukrotnie większej pojemności niż nasze polskie porty, ponadto wynajęty terminal posiada pełną infrastrukturę, by transportować produkt bezpośrednio drogą kolejową do Polski
Robert Brzozowski - wiceprezes Unimotu.

Polscy giganci LPG inwestują na potęgę. Zdążymy przed sankcjami?

Sankcje na rosyjskie LPG już wkrótce - aby być na nie gotowi, wzmacniamy nasz łańcuch logistyczny. Po wynajęciu terminala w Niemczech, czas na jeszcze lepsze zabezpieczenie ostatniej mili
napisał prezes Unimotu

Zakaz importu LPG z Rosji wyzwaniem dla mniejszych przedsiębiorstw