Dino chce być jak Orlen. Planuje budowę stacji paliw
Wiele wskazuje na to, że sieć marketów Dino planuje rozszerzyć swoją dzielność o sprzedaż paliw. Już w 2013 roku w KRS zarejestrowano spółkę zależną Dino Oil, która miałaby się zajmować m.in. pośrednictwem w handlu paliwami. Do tej pory wokół jej działalności nie działo się wiele, ale ostatnie miesiące przyniosły w tej kwestii wyraźne przyspieszenie. Firma ma już licencję na handel paliwami, a w ubiegłym miesiącu zarejestrowała swój nowy znak handlowy.
Jak informuje serwis dlahandlu.pl, 16. lutego spółka Dino Oil złożyła w Urzędzie Patentowym RP wniosek o rejestrację znaku towarowo-słowno-graficznego "Dino Oil". To już drugi wniosek w tej sprawie. Pierwszy pojawił się w październiku 2023 roku. Serwis przypomina również, że w ubiegłym roku Dino Oil otrzymała od prezesa Urzędu Regulacji Energetyki pierwszą koncesję na handel paliwami płynnymi.
Zgodnie ze złożonym 23. października 2023 wnioskiem, logo Dino Oil składać się miało z bordowego napisu "Dino" i czarnego napisu "oil". W obu z nich kropka nad literą "i" miała mieć kolor zielony. Nowy, datowany na 16. lutego, wniosek dotyczący znaku handlowego zakłada inną szatę graficzną. Słowo "oil" ma być pisane zieloną czcionką z czerwoną kropką nad literą "i". Na zasadzie kontrastu - pisany czerwonymi literami wyraz "dino" - otrzymać ma zieloną kropkę nad "i".
Chociaż informacja o przypuszczalnym ataku na rynek paliw opiera się na poszlakach, serwis dlahandlu.pl przypomina, że to kolejny z kroków wskazujących na nowy obszar zainteresowania polskiej sieci marketów. Pod koniec ubiegłego roku Dino poszukiwać miało specjalisty ds. paliw. W opisie stanowiska można było wówczas przeczytać, że poszukiwana przez Dino osoba miałaby uczestniczyć m.in. w:
W listopadzie 2023 roku na jednej z telekonferencji prezes Dino Polska Michał Krauze przyznał, że firma uruchomiła już pierwszą stację paliw, ale ta służy jedynie do obsługi wewnętrznej floty pojazdów. Dodał też, że działalność "w takim zakresie" będzie kontynuowana. Nie zdradził jednak, czy Dino Oil ma też ambicje sprzedaży paliw klientom indywidualnym.
W sprawozdaniu Grupy Kapitałowej Dino Polska za III kwartał 2023 roku można było przeczytać, że:
Stacje benzynowe przy supermarketach nie są niczym nowym. Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Haftowego wynika, że w kraju działa obecnie ponad 170 takich obiektów, należących do sieci handlowych, a potentatem w tym zakresie jest Intermarche. W czerwcu 2023 roku takich obiektów wyło w Polsce 173. Aż 73 z nich należało właśnie do Intermarche. W pierwszej trójce znalazły się jeszcze Carrefour - 40 stacji i Auchan - 28.
Na koniec ubiegłego roku sieć sklepów Dino w Polsce liczyła 2406 sklepów. Większość z nich zlokalizowanych jest na terenach wiejskich, w stosunkowo dużych odległościach od stacji paliw, które z reguły powstają przecież w miastach i przy głównych arteriach. Nietypowe i nieperspektywiczne z punktu widzenia dużych marek "paliwowych" lokalizacje mogą się więc okazać dobrym pomysłem, który jeszcze silniej zwiąże z marką lokalne społeczności.