TBM - największy w historii transport dotarł pod Warszawę. Gdzie pojedzie dalej?
Osiągnięto kolejny etap podróży, podczas przewozu tarczy TBM, która posłuży do wydrążenia tunelu w ciągu nowopowstającego odcinka drogi S19. Największy w historii Polski transport, stoi obecnie w podwarszawskich Jankach.
Transport tarczy TBM dotarł w okolice węzła Janki na S8 około godziny 5:30 , gdzie zaplanowano postój do godz. 22. Postój odbywa się na S8 na wysokości Wolicy przed węzłem Janki; maszyna zajmuje prawy, środkowy i awaryjny pas w stronę Warszawy. Przejezdny jest jedynie lewy pas.
O godz. 22 w sobotę transport maszyny TBM wyruszy drogą ekspresową S8 w kierunku Warszawy i węzła Opacz. Następnie około godz. 23 na węźle Opacz zjedzie na drogę ekspresową S2 w kierunku Terespola. Około północy kolumna przejedzie przez węzeł Warszawa Lotnisko, co spowoduje utrudnienia na S2 w kierunku węzła Lubelska. Następnie na węźle Puławska (przed tunelem POW) kolumna zjedzie z drogi ekspresowej i w niedzielę w godz. 00.30 - 3 będzie poruszała się po drogach miejskich (ul. Puławska, Pileckiego, Ciszewskiego, Rodowicza Anody, Dolina Służewiecka, Wilanowska, Przyczółkowa).
Na węźle Wilanów w ciągu S2 (wylot z węzła w kierunku Terespola) zaplanowano 45-minutową przerwę.
Ok. godz. 4 transport maszyny TBM będzie poruszał się drogą ekspresową S2 w kierunku Terespola (całą szerokością jezdni). Jak przekazała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska, około godziny 5. zator drogowy utworzony za kolumną będzie rozładowany z wykorzystaniem jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na węźle Patriotów. Okoły godziny 6. transport zatrzyma się na postój na jezdni S17 na węźle Lubelska. Kierowcy jadący od Zakrętu (DK2) będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu.
W niedzielę wieczorem konwój z tarczą TBM wyruszy drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina i dalej na Podkarpacie.
Transport maszyny TBM będzie się poruszał z prędkością do 10 km/h na mostach, a poza nimi w granicach 20-30 km/h.