Niezwykłe znaki na polskich drogach. Wiesz, co znaczą?

Część kierowców, którzy przy okazji weekendu majowego wyruszyli na krajoznawcze wycieczki, w czasie swych podróży po Polsce natrafić mogła na nietypowe znaki drogowe.

Takich widoków możemy się spodziewać na polskich drogach
Takich widoków możemy się spodziewać na polskich drogachPaweł BialicReporter

Piktogramów próżno szukać w Prawie o Ruchu Drogowym, więc znaczenie poszczególnych plansz dla wielu zmotoryzowanych pozostaje tajemnicą.

Dobra wiadomość jest taka, że cywilni kierowcy nie muszą ani ich znać, ani też - tym bardziej - się do nich stosować. Słowa "cywilni" użyliśmy jednak nieprzypadkowo. Tajemnicze żółte znaki przeznaczone są dla żołnierzy, a ustawiono je w związku z odbywającymi się na terenie naszego kraju międzynarodowymi ćwiczeniami wojskowymi.

Znaki stać mają do 17 czerwca przy wybranych obiektach mostowych i dotyczą wojskowej klasyfikacji obciążenia (klasy MLC).

Spieszymy wyjaśnić, że wojskowe znaki wskazujące klasę obciążenia mostu mają kształt koła o wymiarach 40 cm (dla znaków wskazujących klasę obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym) i 60 cm dla (znaków wskazujących klasę obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym).

Umieszcza się je na początku trasy wykorzystywanej przez pojazdy wojskowe oraz powtarza przed obiektami mostowymi leżącymi na tej trasie (w odległości do 100 m przed przyczółkiem).

Dla wskazania klasy obciążenia mostu stosuje się następujące znaki:

Informacja prasowa (moto)

- W-1 "klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym" (rys. 8. 3. 1),

- W-2 "klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym" (rys. 8. 3. 2),

- W-3 "klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów kołowych i gąsienicowych" (rys. 8. 3. 3),

- W-4 "klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów kołowych" (rys. 8. 3. 4),

- W-5 "klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów gąsienicowych" (rys. 8. 3. 5).

Informacja prasowa (moto)

Znak W-6 "szerokość mostu lub środka przeprawowego" (rys. 8. 3. 6) wskazujący wymiary skrajni obiektu stosuje się, jeżeli minimalna szerokość użytkowa jezdni między krawężnikami jest mniejsza niż wynikająca z klasy obiektu mostowego.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas