Nowa Honda Civic hatchback i sedan oficjalnie

Na Mondial de l’Automobile w Paryżu oficjalnie zadebiutowała dziś europejska odmiana nowej Hondy Civic Hatchback. Dziesiąte wcielenie popularnego kompaktu pojawi się w salonach z początkiem przyszłego roku.

Honda Civic
Honda CivicINTERIA.PL

Produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon model jest dłuższy, niższy i szerszy od poprzednika. Nadwozie mierzy teraz 4497 mm długości, 1800 mm szerokości i 1421 mm wysokości. Rozstaw osi to równe 2700 mm, czyli o 30 mm więcej niż w przypadku schodzącego modelu.

Honda Civic X

Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 
Honda Civic X 

Bazą do stworzenia X generacji Civica była - opracowana od podstaw - nowa płyta podłogowa. Platforma jest o 16 kilogramów lżejsza niż w poprzednim Civicu i aż o 52 procent (!) sztywniejsza. Wersja hatchback jest o 30 mm szersza i o 130 mm dłuższa od 5-drzwiowego modelu poprzedniej generacji. Ponadto, w stosunku do poprzednika, kompaktowa Honda została obniżona o 20 mm, co pozwoliło uzyskać opływową linię dachu. Ostre linie zostały uzupełnione najbardziej rozbudowanym pakietem aerodynamicznym w klasie, obejmującym m.in. kompletną osłonę podwozia.

Zbiornik paliwa został przeniesiony w inne miejsce, natomiast podłoga jest umieszczona niżej, niż w modelu poprzedniej generacji. W połączeniu ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu pozwoliło to obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Wprowadzone modyfikacje zaowocowały również obniżeniem pozycji za kierownicą - siedzisko fotela znajduje się o 35 mm niżej - co daje bardziej sportowe wrażenia z jazdy. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza. Samochód może się też pochwalić ogromnym (jak na kompakt) bagażnikiem o pojemności 478 l.

Nowy Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 l oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 l. Obie jednostki dostępne są z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.

Honda CivicInformacja prasowa (moto)

Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1,0 rozwija moment obrotowy 200 Nm uzyskiwany przy 2250 ob./min. Moc maksymalna - 129 KM - generowana jest przy 5500 obr./min.

Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 l oferuje wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji. Moc maksymalna 182 KM  jest dostępna przy 5500 obr./min. (przy 6000 obr./min. ze skrzynią CVT), natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1900 do 5000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1700 do 5500 obr./min.

Honda CivicINTERIA.PL

Standardowym wyposażeniem wszystkich egzemplarzy będzie pakiet SENSING obejmujący szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. W jego skłąd wchodzi m.in. systemu rozpoznawania znaków drogowych TSR, adaptacyjny tempomat, system ograniczający skutki kolizji (CMBS) czy system zapobiegający zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDM).

Honda Civic sedanINTERIA.PL

Oprócz hatchbacka, w Paryżu debiutuje także wersja sedan, która, po raz pierwszy od kilku generacji, współdzieli stylistykę z hatchbackiem. Jest od niego oczywiście zauważalnie dłuższy (mierzy 4,63 m), co widać szczególnie w mocno wyciągniętej, tylnej części nadwozia. Nie przekłada się to jednak na znacząco większy kufer - Civic sedan oferuje, bardzo przyzwoite, 519 l.

Honda Civic X sedan

Honda Civic X sedan 
Honda Civic X sedan 
Honda Civic X sedan 
Honda Civic X sedan 

Co ciekawe, producent, przynajmniej póki co, nie zamierza oferować w wersji trójbryłowej podstawowej jednostki napędowej. Jedynym dostępnym silnikiem będzie 182-konnym silnikiem 1.5 Turbo.

Paryż 2016

Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas