Mercedes-AMG GT Roadster i AMG GT C Roadster
Wiemy już, jak wygląda nowy Mercedes-AMG GT Roadster. Na kilkanaście dni przed debiutem pojazdu w Paryżu Niemcy opublikowali pierwsze zdjęcia i dane techniczne wyczekiwanego modelu.
Firma ze Stuttgartu zaprezentowała dwie odmiany nowego roadstera. "Zwykłą" - GT - oraz wzmocnioną - GT C. Oba otrzymały klasyczny, materiałowy dach, wykonane z aluminium nadwozie i potężny silnik V8.
Złożenie dachu trwa zaledwie 11 sekund. Operacja może być przeprowadzona w czasie jazdy przy prędkościach do 50 km/h. Klienci mają do wyboru trzy kolory tkaniny (czarny, czerwony i beżowy) oraz jedenaście barw nadwozia.
Mercedes-AMG GT napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka o pojemności 4,0 l rozwija moc 476 KM (przy 6000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 630 Nm osiąganym w zakresie od 1700 do 5000 obr./min. Napęd przenoszony jest na koła tylnej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów AMG SPEED SHIFT DCT. Dla lepszego rozłożenia masy zdecydowano się na układ typu transaxle. Standardowym wyposażeniem jest dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 4 s i osiąga prędkość maksymalną 302 km/h. Średnie zużycie paliwa, przynajmniej wg oficjalnych danych producenta, wynosi 9,4 l/100 km.
Mocniejszą odmianę - Mercedesa-AMG GT C - poznamy m.in. po delikatnych zmianach w kształtach tyłu, większych obręczach (z przodu 19, z tyłu 20 cali) i szerszym rozstawie tylnych kół. W tym przypadku standardowym wyposażeniem jest skrętna tylna oś i aktywne zawieszenie AMG RIDE CONTROL o regulowanej sile tłumienia. W stosunku do standardowego AMG GT auto wyróżnia się też m.in. zmodyfikowanym, sterowanym elektronicznie, dyferencjałem.
Największa różnica kryje się jednak pod maską. W przypadku Mercedesa-AMG GT C z podwójnie doładowanego 4-litrowego V8 wykrzesano aż 557 KM i 680 Nm! Dzięki temu auto osiąga prędkość maksymalną 316 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,7 s.