Paryż 2016

Audi Q5 debiutuje w Paryżu

Druga generacja SUVa Audi to prawdziwa rewolucja, w porównaniu do poprzednika.

Audi Q5 to jeden z najlepiej sprzedających się SUVów na rynku i przez długi czas lider w swoim segmencie. Czas jednak był najwyższy na pojawienie się następcy, który właśnie debiutuje na salonie samochodowym w Paryżu.

Nowy model mierzy 4,66 m długości, 1,89 m szerokości oraz 1,66 m wysokości, a jego rozstaw osi to 2,82 m. Jest zatem nieco większy od poprzednika, ale zarazem o 90 kg lżejszy, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium.

Stylistyka Q5 podąża za trendami wyznaczonymi przez obecne modele marki, ale łatwo poznać z jakim autem mamy do czynienia, choćby po charakterystycznym wzorze LEDów do jazdy dziennej. Co ciekawe jednak, styliści postarali się zachować wygląd poprzednika z tyłu, przez co na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że to auto po kolejnej modernizacji, a nie nowa generacja.

Reklama

Wnętrze z kolei do złudzenia przypomina to, z nowego A4. Znajdziemy tu taki sam panel klimatyzacji z dużym wyświetlaczem, niechowany ekran systemu multimedialnego oraz identyczną konsolę środkową z niewielkim wolantem do obsługi automatycznej skrzyni biegów. Zmieniony jest jedynie sposób obsługi multimediów - zastosowano tu pokrętło oraz duży panel dotykowy, "pożyczony" z Q7. Służy on nie tylko do wpisywania liter, ale również rozpoznaje gesty (jak smartfon czy tablet), a także oferuje haptyczne komunikaty zwrotne. Jak w każdym nowym modelu, możemy oczywiście liczyć na opcjonalny ekran o przekątnej 12,3 cala, zastępujący tradycyjne zegary.

Audi obiecuje, że nowy SUV oferuje zauważalnie więcej miejsca we wnętrzu, niż poprzednik. Udało się także wygospodarować więcej miejsca w bagażniku - teraz jest to 550-610 l (zależnie od ustawienia oparcia tylnej kanapy).

Pod maską nowego Audi Q5 znajdziemy na początku cztery silniki - 2.0 TDI o mocach 150 i 190 KM, 3.0 TDI rozwijający 286 KM oraz 2.0 TFSI 252 KM. Poza podstawowym dieslem, wszystkie silniki są łączone seryjnie z napędem quattro ultra (w 2.0 TDI 150 KM jest on opcjonalny). Nie jest to już stały układ 4x4, ale z dołączaną tylną osią. Działa on jednak inaczej, niż dotychczas stosowane rozwiązania, "przewidując" kiedy może być potrzebna dodatkowa trakcja i prewencyjnie przekazując moc również na tył. W wersji V6 można dokupić także sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, który indywidualnie rozdziela moment obrotowy między kołami.

Wśród pozostałych nowości drugiej generacji Q5 należy wymienić pakiet asystentów kierowcy obejmujący asystenta jazdy w korku, a także opcjonalne pneumatyczne zawieszenie. Oferuje ono pięć wysokości prześwitu, a także regulację siły tłumienia nierówności.

Nowe Audi Q5 pojawi się na rynku na początku przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi Q5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy