Czym wyróżnia się Opel Insignia Country Tourer?

W ostatnich latach producenci samochodów dążą do poszerzania swojej oferty, nawet w obrębie jednego modelu, chcąc zaspokoić gusta jak największej liczby potencjalnych klientów.

Opel Insignia Country Tourer
Opel Insignia Country TourerINTERIA.PL

Nie inaczej postępuje Opel, który wprowadził na rynek swój flagowy model, czyli Insignię w lekko uterenowionej wersji o nazwie Country Tourer. Taki samochód trafił na testy do naszej redakcji.Czym wyróżnia się Insignia Country Tourer? Samochód ma oferować wszystko to, co wersje Grand Sport i Sports Tourer, ale jednocześnie posiadać pewne cechy charakterystyczne, dzięki którym jest pozycjonowany na szczycie gamy modelowej Insignii.W oczy rzuca się przede wszystkim nieco odmienna stylizacja. Samochód otrzymał czarne panele chroniące dolne części nadwozia, a więc progi i błotniki. Ponadto pod zderzakami pojawiły się osłony w kolorze srebrnym.

Opel Insignia Country TourerINTERIA.PL

Licząc się z tym, że kierowca Insignii Country Tourer może zjeżdżać z asfaltu, inżynierowie podnieśli zawieszenie, dzięki czemu prześwit wzrósł o 25 mm w porównaniu do zwykłych wersji. Nie trzeba jednak martwić się o pogorszenie właściwości jezdnych. Dzięki zawieszeniu FlexRide można je dostosować do aktualnej sytuacji drogowej. Kierowca może zmienić charakterystykę działania amortyzatorów, układu kierowniczy, reakcji silnika na gaz, a także - w przypadku skrzyni automatycznej - obroty, przy jakich następuje zmiana biegu.Poszczególnymi elementami możne sterować osobno, dopasowując do własnych preferencji, można również skorzystać z programów predefiniowanych: Standard, Sport i Tour.

Opel Insignia Country TourerINTERIA.PL

Insignia Country Tourer, jako uterenowione kombi, musi być samochodem praktycznym. I taka jest. Auto imponuje olbrzymim bagażnikiem, czy ilością miejsca na tylnej kanapie (na co wpływa większy o 9 cm większy niż w poprzedniej generacji rozstaw osi). Do bagażnika można się dostać otwierając elektrycznie sterowaną klapę ruchem stopy pod zderzakiem, w ten sam sposób można ją również zamknąć.

Opel Insignia Country Tourer

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

Sam bagażnik jest na tyle długi, że na jego podłodze położono specjalne szyny ułatwiające przesuwanie ciężkich bagaży. W razie konieczności można złożyć tylną kanapę (jest dzielona w proporcjach 40/20/40), a także skorzystać z bagażnika dachowego - nośność dachu to 100 kg, a relingi stanowią wyposażenie standardowe.

Opel Insignia Country TourerINTERIA.PL

Obecnie podczas deszczowo-śnieżnych dni chyba każdy doceni podgrzewanie kierownicy, foteli z przodu i z tyłu oraz przedniej szyby.

Opel insignia na filmieINTERIA.PL

Warto również wspomnieć o doskonałym wyposażeniu w zakresie bezpieczeństwa. Na uwagę zasługują matrycowe reflektory LED IntelliLux, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat z funkcją wykrywania pieszych i automatycznego hamowania, asystenta pasa ruchu czy ostrzegania o ruchu poprzecznym, który przydaje się podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca postojowego.

Mirosław Domagała

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas