Zmiany na autostradzie A2. Zarządca zapowiada duże inwestycje

Autostrada Wielkopolska, spółka zarządzająca odcinkiem trasy A2, postanowiła podsumować ostatni rok. Poinformowała również, czego należy się spodziewać w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Autostrada Wielkopolska podsumowała miniony rok. Przedstawiła również plany na ten obecny.
Autostrada Wielkopolska podsumowała miniony rok. Przedstawiła również plany na ten obecny.Tomasz Jastrzebowski/REPORTEREast News

Autostrada A2 to ważne połączenie na mapie Polski

Autostrada A2 jest jednym z kluczowych połączeń na drogowej mapie naszego kraju. Stanowi część Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T, jednej z najważniejszych tras między Europą Zachodnią i Środkową. Liczący 255 km odcinek autostrady między Świeckiem i Koninem zarządzany jest przez spółkę Autostrada Wielkopolska. Teraz przedstawiła ona podsumowanie prac wykonanych w zeszłym roku.

Autostrada Wielkopolska podsumowuje 2023 rok

W 2023 r. spółka zakończyła rozpoczęty rok wcześniej remont nawierzchni liczącego 50 km odcinka między Nowym Tomyślem i Poznaniem. Prace objęły nie tylko główny ciąg trasy, ale również remont węzła Poznań Zachód, który łączy autostradę z drogami ekspresowymi S5 i S11. W zeszłym roku zmodernizowane zostały również niektóre Miejsca Obsługi Podróżnych, a także nawierzchnia i wiaty na kilku Placach Poboru Opłat.

Spółka inwestuje również w działania prośrodowiskowe. Jak informuje, w 2023 roku dokończyła wymianę sodowych opraw oświetleniowych na latarniach na oprawy LED na całej długości zarządzanego przez nią odcinka oraz na MOP-ach.

Jakie zmiany na autostradzie A2 w tym roku?

Autostrada Wielkopolska nie tylko podsumowała miniony rok, ale przedstawiła także plany na ten obecny. Po okresie zimowym wznowione zostaną prace remontowe na wiadukcie w okolicy Wrześni oraz na moście nad strugą Bawół w okolicy Słupcy. Na początku drugiego kwartału na MOP-ach ruszyć ma natomiast montaż 14 wielostanowiskowych stacji ładowania dla samochodów elektrycznych. Na MOP Chociszewo i MOP Rogoziniec pojawić się mają również stacje ładowania dla ciężarówek na prąd. Nowością, która już się pojawiła, jest system odcinkowego pomiaru prędkości na odcinku między węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Komorniki. Został on uruchomiony 2 lutego tego roku.

Oprócz tego Autostrada Wielkopolska planuje rozpoczęcie dobudowy trzeciego pasa na liczącym ok. 10 km odcinku między węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Wschód. Ma to oczywiście wpłynąć na poprawienie płynności ruchu. Spółka zwraca uwagę, że ta inwestycja jest trudniejszym pod względem technicznym projektem niż niedawna rozbudowa odcinka Poznań Zachód - Poznań Krzesiny.

Budowa zakłada poszerzenie jezdni na całej długości od zewnątrz, na obu kierunkach. Ponadto na odcinku wyremontowane zostaną istniejące już jezdnie. Inwestycja przewiduje także przebudowę infrastruktury naziemnej i podziemnej. Poszerzone i wyremontowane zostaną również dwa mosty. Prace zostały podzielone na etapy i zaplanowane tak, by mogły być prowadzone bez konieczności zamykania trasy dla kierowców. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trzeci pas ma być gotowy do końca 2025 roku.

Toyota Yaris po liftingu. Jeździłem nową, mocniejszą hybrydąINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas