Budowa autostrad

W ciągu dwóch lat powstanie ostatni brakujący odcinek S7

1,3 mld zł będzie kosztować budowa obwodnicy Ostródy oraz odcinka drogi S7 Gdańsk-Warszawa, które usprawnią przejazd aut w kierunku Wielkich Jezior Mazurskich. Po zakończeniu inwestycji w 2017 roku cała S7 na Warmii i Mazurach będzie trasą dwujezdniową.

W poniedziałek w Olsztynie prezes zarządu Budimex, wykonawcy budowy, Dariusz Blocher oraz dyrektor oddziału olsztyńskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Nicewicz podpisali umowę w tej sprawie.

Ostróda jest strategicznym miejscem na mapie drogowej Warmii i Mazur. Krzyżują się w jej pobliżu dwie główne drogi - S7 Gdańsk - Warszawa oraz droga krajowa nr 16 - trasa, którą kierowcy podążają w kierunku Wielkich Jezior Mazurskich.

Nowy przebieg "siódemki" w pobliżu Ostródy pokrywa się lub sąsiaduje z istniejącą drogą krajową nr 7. Natomiast obwodnica Ostródy w przebiegu drogi nr 16 ominie miasto od strony południowej przebiegając przez miejscowości Ornowo, Kajkowo, Górka, częściowo przechodząc zupełnie nowym śladem - podaje GDDKiA.

Reklama

Dyrektor Nicewicz powiedział podczas podpisania umowy, że inwestycja jest szczególna z uwagi na budowę dwóch węzłów drogowych Ostróda Północ i Ostróda Południe oraz wymagającą infrastrukturę drogową.

Powstanie 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych oraz przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny. Szczególną inwestycją będzie most o długości 677 metrów, czteroprzęsłowy, będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Drugim co do wielkości mostem będzie most nad Drwęcą i jej doliną. Kolejne mosty to łukowy, który zbudowany zostanie na jeziorem Pauzeńskim, most nad terenem bagiennym wzdłuż jeziora Pauzeńskiego oraz most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych.

Podpisanie umowy na budowę dróg wokół Ostródy zamyka serię kontraktów na budowę drogi ekspresowej S7 w woj. warmińsko-mazurskim. W drugiej połowie 2017 roku "siódemka" na Warmii i Mazurach będzie - według zapewnień inwestora czyli GDDKiA - drogą dwujezdniową, co skróci znacznie dojazd nad morze. Koszt budowy S7 na Warmii i Mazurach od Napierek do Elbląga czyli 145,7 kilometrów to w sumie 5,17 mld zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: droga ekspresowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy