Budowa autostrad

Ruszają przetargi na A2 na wschód od Warszawy

GDDKiA poinformowała w środowym komunikacie, że otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drugiego z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem Mazowieckim, a Siedlcami. Dodano, że chodzi o ok. 13 -kilometrowy fragment trasy od węzła Groszki do węzła Gręzów.

"Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drugiego z trzech odcinków autostrady A2 pomiędzy węzłem Kałuszyn (Ryczołek), stanowiącym koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego, a początkiem obwodnicy Siedlec" - podała w środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dodano, że chodzi o prawie 13-kilometrowy fragment od węzła Groszki do węzła Gręzów, a budżet inwestycji wynosi ponad 540 mln 120 tys.

GDDKiA podała, że najniższą ofertę - na kwotę 530 816 290,75 zł złożyła Stecol Corporation z Chin, oferty w przetargu  złożyły także polskie spółki: Budimex, Mostostal Warszawa, Polaqua, Intercor, Strabag, polskie konsorcjum Porr i Unibep oraz chińska firma China State Construction Enginering Corporation Ltd.

Reklama

Generalna Dyrekcja zaznaczyła, że postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego, a złożone oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym oraz merytorycznym i będą oceniane przy zastosowaniu kryteriów: ceny - 60 proc., przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy - 30 proc. oraz termin realizacji kontraktu - 10 proc.

"Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 13 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego" - podała Dyrekcja.

W komunikacie dodano, że wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty zawarcia umowy - w tym złożenie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia prac.

GDDKiA poinformowała, że "dla zwiększenia konkurencyjności" dała potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni. "Sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To nowe zapisy w dokumentach przetargowych. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę" - dodano.

Generalna Dyrekcja zaznaczyła, że w budowie są dwa odcinki A2 od węzła Lubelska do obwodnicy Mińska Mazowieckiego; a w projektowaniu dwa odcinki od Siedlec, przez Białą Podlaską, do granicy państwa.


PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy