Przetarg na ostatni brakujący odcinek S3 na Dolnym Śląsku
12 firm złożyło oferty w przetargu na budowę odcinka trasy S3 łączącego Bolków z Kamienną Górą. Najdroższa oferta na budowę ponad 16 km trasy wynosi ponad 1,7 mld zł, a najtańsza ponad 1 mld zł.
GDDKiA planuję przeznaczyć na budowę S3 między Bolkowem a Kamienną Górą ponad 2,1 mld zł. W przetargu najniższą cenę - nieco ponad 1 mld zł - zaoferowała włoska firma Astaldi, najwyższą zaś - ponad 1,7 mld zł - konsorcjum, którego liderem jest firma IDS-BUD - podała w środę w komunikacie GDDKiA.
Wykonawcę tej inwestycji wyłoni komisja przetargowa. Umowa z nim ma zostać podpisana w II kwartale 2018 r.
Budowa ostatniego fragmentu S3 na Dolnym Śląsku została podzielona na dwa odcinki - z Bolkowa do Kamiennej Góry oraz z Kamiennej Góry do Lubawki. Łącznie to ponad 31 km trasy.
Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3 łączący Nową Sól (Lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny w 2018 r.
Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami