Budowa autostrad

Prawdziwy rekord tunelu na Zakopiance. Takiego oblężenia jeszcze nie było

Sierpniowy "długi" weekend okazał się prawdziwie rekordowy pod kątem frekwencji pojazdów, które pokonały tunel na Zakopiance. Tylko w sobotę obiema nitkami przejechało ponad 38 tys. samochodów.

Budowa tunelu na Zakopiance kosztowała niemal miliard złotych i trwała pięć lat i siedem miesięcy. Obiekt, który został wydrążony w masywie góry Luboń Mały mierzy ponad 2 km długości i posiada dwie komory, a każda z nich ma dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m każdy, a także 3-metrowy pas awaryjny.

Oficjalne otwarcie tunelu pod koniec ubiegłego roku znacząco ułatwiło przejazd z Krakowa do Zakopanego. Z obiektu coraz chętniej korzystają zmotoryzowani, czego dowodem mogą być kolejne rekordy frekwencji przejazdów.

Padł kolejny rekord tunelu na Zakopiance

Już 9 lipca tego roku GDDKiA poinformowała, że jednego dnia przeprawą w obu kierunkach tunelu przejechało ponad 37 tys. samochodów. Niedawny sierpniowy weekend okazał się jeszcze bardziej owocny. Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie opublikowanym w mediach społecznościowych, w miniony weekend padły nowe rekordy.

Reklama

Tylko w sobotę obiema nitkami przejechało 38 091 samochodów. Niewiele gorzej wypadła niedziela, podczas której z tunelu na Zakopiance skorzystało 38 024 pojazdów. Wysoki wynik padł także we wtorek - wówczas w obu kierunkach przeprawą pod górą Mały Luboń przejechało 24 566 samochodów.

To nie koniec budowy ekspresowej Zakopianki

Jak informuje GDDKiA, budowa tunelu nie kończy projektu rozbudowy ekspresowej Zakopianki. Już w przyszłym roku kierowcy przejadą kolejnym odcinkiem dwupasmowej drogi pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. W planach jest także przebudowa przebiegu ostatniego odcinka trasy pod Tatry - blisko 20-kilometrowego odcinka, który od dawna jest uznawany za najbardziej zakorkowany. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: tunel zakopianka | Zakopane | Kraków
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy